סקר חדשות 13: נתניהו נחלש, העבודה בראשות מיכאלי מזנקת

מסקר חדשות 13 עולה כי בשבוע אחד איבדה הליכוד שלושה מנדטים, והיא ניצבת כיום על 29 בלבד. מנגד, העבודה הכפילה את כוחה ועלתה מ-4 ל-8. גנץ ממשיך לגרד את אחוז החסימה, וחולדאי - לא עובר

זמן צפייה: 08:55

49 ימים לבחירות ויומיים לסגירת הרשימות: אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 29 מנדטים - כך עלה הערב (רביעי) מסקר חדשות 13, שנערך בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס. מדובר במגמת ירידה לליכוד, שכן רק בשבוע שעבר עמדה המפלגה על 32 מנדטים בסקרים.

מי שעוד מאבדת מנדטים היא מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שעומדת כיום על 16 - שני מנדטים פחות מאשר בשבוע שעבר. גם תקווה חדשה של גדעון סער עומדת על 16 מנדטים - אולם כאן מדובר בהתחזקות ובעלייה של שני מנדטים מהשבוע שעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "היעד – לחסן כ-90% מגילאי ה-50 פלוס בשבועיים"

הפרקליטות לאביעד משה: דוחים את כל ההצעות שלך להסדר טיעון

ליברמן הציג את הרשימה לכנסת: "לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה"

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

ימינה של נפתלי בנט נותרת יציבה עם 10 מנדטים, כך גם הרשימה המשותפת של איימן עודה - שגם היא יציבה עם 10 מנדטים. מי שהצליחה להכפיל את מניין המנדטים מהסקר של השבוע שעבר היא העבודה של מרב מיכאלי, שעומדת כיום על 8.

גם יהדות התורה בראשות משה גפני, ש"ס של אריה דרעי וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, התחזקו במנדט אחד, כל אחת. יהדות התורה עלתה ל-8, זאת כשבוע לאחר 7 המנדטים שקיבלה המפלגה בראשותו של היו"ר הקודם, יעקב ליצמן, ואילו ש"ס וישראל ביתנו עלו ל-7 מנדטים, שזה - כאמור, אחד יותר מהשבוע שעבר.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

עוד עולה מהסקר של חדשות 13 כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מרצ הייתה מקבלת 5 מנדטים - בדיוק כמו בסקר הקודם, כמו גם כחול לבן, שמוסיפה לגרד את אחוז החסימה ומשיגה לבני גנץ 4 מנדטים בלבד.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן: הכלכלית של ירון זליכה עם 2.7%, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 2%, כל אחת. מפלגתו של רון חולדאי ניצבת הרחק מאחור, עם 0.9% מצביעים בלבד. עוד ברשימת המפלגות שאינן עוברות: עלה ירוק, גשר של אורלי לוי אבקסיס, תנופה של עופר שלח וגם מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום.

וכך נראית מפת הגושים: הגוש להחלפת נתניהו עם 66 מנדטים, זאת אל מול גוש נתניהו עם 44 מנדטים. ימינה של בנט ניצבת באמצע עם, כאמור, עשרה מנדטים.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

בדקנו מה יקרה במצב של איחוד בשמאל, כך שמיכאלי תסכים להציל באמצעות העבודה את חולדאי ושלח. אז, האיחוד יניב 11 מנדטים, מול 8 של העבודה ללא איחוד ושתי מפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה. כלומר, 3 מנדטים יותר מאשר ריצה בנפרד. במצב כזה - יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ומרצ יאבדו מנדט. לעומת זאת, ימינה דווקא תרוויח אחד.

בתרחיש נוסף בדקנו מה יקרה אם הבית היהודי והציונות הדתית של סמוטריץ' וחגית משה - שנתניהו לוחץ עליהם - יתאחדו, אז שאלנו מה קורה אם הם מסכימים לצרף גם את עוצמה יהודית של בן גביר. בצד השני - רעם בראשות מנסור עבאס מתפצלת מהרשימה המשותפת.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

במצב כזה, הליכוד ונתניהו נחלשים עוד יותר ל-27 מנדטים. יש עתיד יורדת במנדט אחד ל-15, תקווה חדשה עם 14, ימינה יורדת ל-8 ואילו המשותפת - ללא רעם של מנסור עבאס, נחלשת ל-8 מנדטים. יהדות התורה - 8, ש"ס - 7, ישראל ביתנו -7, העבודה - 7. איחוד הימין בין סמוטריץ' ובן גביר מניב 6 מנדטים, מרצ - 5, ועל סף אחוז החסימה כחול לבן עם 4 ורעמ עם 4 גם כן.

גם בתרחיש הזה - המיטבי על פי נתניהו - הוא לא עובר את 61 המנדטים, אפילו עם בנט שהבהיר כי הוא "לא בכיס שלו", וגם לא אם יחבור לעבאס שכאמור, בקושי עובר את אחוז החסימה. המשמעות כרגע: סיבוב חמישי בקיץ.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל בפער עם 35%, אחריו סער עם 16%, לפיד 14%, בנט 9% וגנץ רק עם 7%. המשכנו ושאלנו בהנחה שלגוש להחלפת נתניהו יש אפשרות להקים ממשלה, את מי תעדיפו לראות בתפקיד ראש הממשלה? 23% השיבו גדעון סער, 20% מעדיפים את בנט, לפיד עם 19% - אבל הנתון המעניין הוא ש-27% השיבו "אף אחד מהם".

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס שנערך היום כלל 703 נדגמים, מהם 604 באוכלוסיה היהודית ו-99 במגזר הערבי. הדגימה בפאנל האינטרנטי נערכה על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.