סקר חדשות 13: המפלגה של סער יכולה למנוע מנתניהו להקים ממשלה

מהסקר עולה כי מפלגה בראשותו של בכיר הליכוד לשעבר תקבל 15 מנדטים, ובכך הגוש להחלפת נתניהו יעמוד על 62 מושבים. זאת, על חשבון כוחה של מפלגת ימינה שנחלשת בשישה מנדטים מהסקר הקודם

זמן צפייה: 04:45

לאחר הקמת המפלגה החדשה בראשות גדעון סער, מסקר חדשות 13 שהתפרסם הערב (רביעי) עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום הליכוד כמעט לא נפגעה, ונותרת עם 28 מנדטים. ימינה מאבדת שישה מנדטים לעומת הסקר הקודם ויורדים ל-16. כך גם יש עתיד-תל"ם, שמקבלים 16 מושבים - ירידה של שלושה מנדטים מהסקר הקודם. מנגד, מפלגתו של סער תקבל 15 מנדטים.

הרשימה המשותפת יציבה  עם 11 מנדטים, בעוד ש"ס ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים לכל אחת. גם ישראל ביתנו ומרצ שומרים על כוחם עם שבעה מנדטים, אך כחול לבן בשפל חדש, כאשר המפלגה של בני גנץ מקבלת שישה מנדטים בלבד. העבודה, גשר, והבית היהודי - שוב לא עוברות את אחוז החסימה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנדל והאוזר מצטרפים לסער: "צריך חלופה מימין לנתניהו"

חוק השוויון של כחול לבן עבר בקריאה טרומית: "עקרון בסיסי"

החוק לפיזור הכנסת אושר לקריאה ראשונה; התאריך לבחירות: 16.3

סקר חדשות 13, 9 בדצמבר
סקר חדשות 13, 9 בדצמבר

סקר חדשות 13, 9 בדצמבר
סקר חדשות 13, 9 בדצמבר

כעת, מפת הגושים מפוצלת לגוש נתניהו וגוש להחלפתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, שלא תומך בו אבל לא שלל ישיבה איתו, והמפלגות החרדיות יקבלו 58 מנדטים. בגוש להחלפת נתניהו נמצאים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, סער שהכריז שהוא בא להחליף את ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, גנץ שיושב איתו כעת, מרצ והרשימה המשותפת - לגוש הזה 62 מנדטים. יש לציין כי בשבוע שעבר, לפני הודעת סער, גוש נתניהו עם אותם שותפים עמד על 65 מנדטים, לעומת הגוש להחלפתו שאז היה בלי סער - ועמד רק על 55 מנדטים.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה כניסתו של סער משנה את התמונה: נתניהו שומר על כוחו עם 31%, מייד אחריו סער עם 16%, והפעם בנט נדחק מקום אחד אחורה עם 12% בלבד. לפיד עם 11% וגנץ רק עם 8%.

סקר חדשות 13, 9 בדצמבר
סקר חדשות 13, 9 בדצמבר

סקר חדשות 13, 9 בדצמבר
סקר חדשות 13, 9 בדצמבר

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס כלל 1,106 נשאלים, מהם 1,003 באוכלוסייה היהודית ו-103 במגזר הערבי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון וחברת סטט- נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה - 3.5%.