ממשלה צרה, אחדות - או בחירות? אלה התרחישים האפשריים

לנתניהו יש סיכוי נמוך לשכנע את עמיר פרץ או ליברמן להצטרף לממשלה צרה. מנגד, ממשלת מיעוט של גנץ גם אינה סבירה, ואחדות לא נראית באופק. האם אזרחי ישראל יחזרו לקלפיות בפעם השלישית?

זמן צפייה: 01:31

הפלונטר הפוליטי: נתניהו קיבל אמש (רביעי) את המנדט להרכבת הממשלה, אבל הפתרון - עדיין לא נראה באופק.

התרחיש האפשרי הראשון, תסריט החלומות של נתניהו, הוא שאיכשהו הוא יצליח לשכנע את יו"ר העבודה עמיר פרץ או את יו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן להצטרף אליו. די באחד מהם כדי להקים ממשלה צרה – אך הסיכויים אפסיים.

התרחיש השני הוא שיו"ר כחול לבן בני גנץ יצליח להשביע ממשלת מיעוט, שתכלול את כחול לבן, העבודה והמחנה הדמוקרטי - 44 מנדטים, יחד עם תמיכה מבחוץ של הרשימה מהשותפת - 13 ממנדטים, והימנעות של ליברמן. הסיכויים הם נמוכים מאוד ומדובר בממשלה מאוד לא יציבה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "בצד השני יש הזיות, חושבים שיצליחו לפרק את הליכוד"

גנץ לנתניהו: "בוא למו"מ – בלי תנאים מוקדמים, ספינים ובלוקים"

ממלא מקום ראש הממשלה: מה משמעות הצעת הפשרה של ריבלין?

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

התרחיש השלישי הוא שהמגעים לאחדות בכל זאת יצלחו. גנץ ונתניהו יוותרו על שותפיהם ויכנסו רק שניהם לממשלה עם 65 מנדטים. נתניהו יצא לנבצרות במידה ויוגש כתב אישום על פי חוק ריבלין המוצע, כלומר הוא יופשט מכל הסמכויות כראש ממשלה. גם במקרה הזה הסיכויים נמוכים - לפיד מתנגד, ונתניהו לא מוכן לוותר על החרדים. האפשרות הרביעית היא שכל זה ייכשל, והחורף - עם ישראל יחזור לקלפיות.

כזכור, אמש הודיע הנשיא ראובן (רובי) ריבלין על הטלת הרכבת הממשלה על רה"מ בנימין נתניהו, ומהיום יינתנו לו 28 ימים לביצוע המלאכה. זאת בתום פגישה שנערכה בין השניים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהסתיימה ללא הסכם בין הצדדים.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני עושה זאת מתוך ידיעה לא שיש לי סיכויים גבוהים יותר להרכיב ממשלה, אלא שאי היכולת שלי קצת קטנה מזו של אי היכולת של גנץ, משום ששנינו לא נוכל להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זו ממשלת אחדות לאומית, רחבה ומהירה".