בדרך לממשלה? צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים

ברקע פקיעת המנדט של גנץ היום בשעה 12:00 בלילה, הצוות של מפלגתו מגיע מאוד זהיר, בעקבות המחלוקות, שאחת מהן היא רצון נתניהו להבטיח את יכולתו לכהן כמ"מ רה"מ - מבלי התערבות של בג"ץ נגדו

זמן צפייה: 01:15

אחדות בצל הקורונה: פגישת צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד החלה הערב (רביעי), ברקע פקיעת המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ מאוחר יותר בשעה 12:00 בלילה. צוותו של גנץ מגיע לפגישה בזהירות יתר, בעקבות המחלוקות שהיו בשיחות עד כה. אחד ממוקדי המחלוקות המרכזיים הוא רצון ראש הממשלה בנימין נתניהו להבטיח את יכולתו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה בזמן כהונתו של יו"ר כחול לבן - מבלי התערבות של בג"ץ נגדו.

אתמול הסתיימה נתניהו וגנץ, בהשתתפות צוותי המשא ומתן, לאחר שנמשכה כשש שעות - כך נמסר בהודעה משותפת של שתי המפלגות. סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג, במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל משרד הבריאות: "הקלה על ההגבלות – כנראה בימים הקרובים"

התרופפות במשמעת: מתחילת ההסגר אתמול נרשמו כ-3,000 דוחות

דיווח: סין הוציאה אזהרה על הנגיף – 6 ימים אחרי שנודע לה עליו

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

יום לפני כן ביקשו נתניהו וגנץ מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך את המנדט שניתן לגנץ להקמת ממשלה עד להלילה בחצות - ריבלין אישר. "הבקשה נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם", נמסר מטעם הנשיא. "על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי בחצות".

בתום הפגישה יצאה הודעה משותפת מטעם הצדדים, ובה נאמר כי "בפגישה בין נתניהו וגנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע''מ

זמן קצר לפני כן, בכירים במפלגת ימינה תקפו את ראש הממשלה, ואמרו כי "לצערנו, מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין". לדבריהם, "זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מנגד, בליכוד תקפו בחזרה: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".