מנכ"לית ועדת הבחירות: נערכים להקמת קלפיות למבודדי הקורונה

אורלי עדס התייחסה לנושא בדיון בוועדת הכספים וטענה כי רק אנשי מד"א מוכנים לעבוד בקלפיות אלה, שיהיו באוהלים. "המבודדים ייכנסו עם כפפות ומסכות, יהיו אמצעי מיגון לסדרנים"

זמן צפייה: 04:31

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, התייחסה היום (שלישי) במהלך דיון ועדת הכספים להצבעה בבחירות, על רקע נגיף הקורונה. בתשובה ליו"ר הועדה משה גפני, שביקש הבהרות לעניין היערכות ועדת הבחירות, אמרה עדס כי "אנחנו מנסים לייצר מהלך של 12 עד 15 קלפיות ייעודיות למבודדי הקורונה, בערים מרכזיות ברחבי הארץ".

עוד אמרה עדס כי "לפני יומיים ניתן צו מנכ"ל של משרד הבריאות, הקובע שכל מי שבבידוד ואין לו תסמינים, יוכל לצאת להצבעה, בהתאם להנחיות. כלומר, לצאת עם מסכה, לא לנסוע בתחבורה ציבורית והנחיות נוספות. המספרים משתנים מידי יום, אנשים נכנסים ויוצאים מבידוד, ואנחנו עוקבים אחר כך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אדקור אותך, סמולנית מסריחה": גבר חשוד שאיים על חיי ח"כ שפיר

פורים בצל הקורונה: איך להתכונן לחג אם התחפושת מתעכבת בדואר?

סקר חדשות 13: לראשונה – הליכוד מובילה; שוויון בין הגושים

אורלי עדס,מנכ''לית ועדת הבחירות
אורלי עדס,מנכ''לית ועדת הבחירות | צילום: ערוץ הכנסת

לגבי הקלפיות הייעודיות אמרה עדס כי "אנחנו רוצים לעשות זאת בערים מרכזיות - באוהלים, אנחנו מייצרים מפרט לאוהל מיוחד, עם הפרדה בין חברי ועדת הקלפי למצביעים. מנכ"ל מד"א מתגייס לכך, הוא מגייס לנו עובדים מקרב הארגון, אף אחד אחר לא מוכן לעבוד שם. כמו כן, המבודדים יכנסו עם אמצעים וכפפות ומסכות ויהיו אמצעי מיגון לסדרנים".

עדס אמרה כי "אני מאוד מקווה שלא נגיע לעלויות כבדות, ושנוכל לצמצם בדברים אחרים, כדי שלא נצטרך תקציב נוסף".

נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות
נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות | צילום: רויטרס

לפני יומיים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה במשרד הבריאות, כי משטרת ישראל והשב"כ נערכים למקרה שגורמים זרים יפיצו ידיעות כוזבות כדי להשפיע על הבחירות ב-2 במארס.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר במהלך הישיבה כי משטרת ישראל נערכת לכך שלקורונה תהיה השפעה על יום הבחירות במידה וגורמים שונים ינסו להפיץ שקרים כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה. נתניהו התערב בדברים ואמר כי לא רק משטרת ישראל נערכת לכך אלא גם השב"כ, כיוון שגורמים זרים עלולים לנסות להפיץ ידיעות כאלה כדי להשפיע על הבחירות.

ביום שבת התייחס ארדן להתפשטות נגיף הקורונה במהדורת השבת עם הילה קורח ואמר כי "אנחנו עשרה ימים לפני בחירות, אני הנחתי את המשטרה להיערך למצב שהנגיף עלול להביא לשיבוש הבחירות, אפילו בצורה של פייק ניוז כדי להטעות באזורים מסויימים. לכן משטרת ישראל נערכת כדי שלא תהיה פגיעה בטוהר הבחירות".

כמו כן, הוא התייחס להנחיות הבידוד של משרד הבריאות וציין כי "השלב הראשון באכיפת הבידוד הוא באחריות משרד הבריאות. היה ואנשים לא יצייתו באופן סדרתי, יתחמקו מהנחיות משרד הבריאות, המשטרה בהחלט הכינה צוותים לנושא הזה כדי לאכוף".