לאחר ספירת 89% מהקולות: התרחישים להקמת ממשלה - ומה יעשה בנט?

בסביבת יו"ר ימינה לא שוללים אפשרות שינסה לעמוד בראש ממשלת מיעוט, אך מדגישים כי הוא יוודא שאכן יש לו עסקה שלמה לפני שיעשה את הצעד. במקביל, בגוש השינוי מקדמים מהלכים להחלשת נתניהו

זמן צפייה: 18:20

אחרי שנספרו 89% מקולות הבוחרים, ומסתמן כי גוש נתניהו רחוק שני מנדטים מהרכבת ממשלה, בעוד שלגוש להחלפתו יש 56 מושבים בלבד. בסביבת יו"ר ימינה נפתלי בנט לא שוללים את האפשרות שהוא ינסה לעמוד בראש ממשלת מיעוט.

עם זאת, בסביבתו של בנט מתנים את אפשרות זו בשני דברים - אם היא בכלל קיימת מבחינה מספרית, והתנאי השני הוא לוודא שיש עסקה שלמה שתסלול לו את הדרך לראשות הממשלה. יו"ר ימינה לא חושש להיקלע למצב שבו הוא פתח במגעים עם מפלגות שמאל, ובאמצע הדרך נתקע, משום שלא היה לו את הרוב הדרוש להרכבת קואליציה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על עוצר ריאיונות של חברי הליכוד, בעקבות חברי כנסת שדיברו על שיתוף פעולה עם רע"ם. יש לציין כי אותם חברי כנסת ננזפו. כעת, בליכוד מקווים כי הקולות שלא נספרו יתורגמו למנדט נוסף. מנגד, בגוש השינוי מקדמים מהלכים להחלפת יו"ר הכנסת והעברת חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

מוקדם יותר הערב עדכנה ועדת הבחירות המרכזית כי 89% מקולות הבוחרים. בשלב זה - ובדומה למדגם חדשות 13, הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת ה-24 עם 30 מושבים. לגוש מתנגדי נתניהו יש 56 מנדטים, לעומת הגוש של תומכיו שבו ישנם 59 מנדטים יחד עם 7 המנדטים של ימינה, נכון לעת עתה.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

במקום השני ניצבת יש עתיד עם 18 מנדטים. נציין שוב כי מדובר, כאמור, בספירה של 89% מהקולות כך שהדברים עוד עשויים להשתנות - לאור העובדה כי ישנן לא מעט מעטפות כפולות של חולי קורונה ומבודדים, שצפויות להיפתח רק בשעה 23:00

על פי תמונת המצב הנוכחית, ש"ס היא המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים, אחריה כחול לבן עם 8, יהדות התורה עם 7, אחריהן ימינה והעבודה עם 7 מנדטים על אחת. ישראל ביתנו, תקווה חדשה, הציונות הדתית והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת, ולבסוף מרצ ורע"ם של מנסור עבאס עם 5 מנדטים..