ימינה מאיימת על נתניהו: נקדם ערכי מלחמה בשחיתות

מפלגתו של נפתלי בנט התרעמה על כך שרה"מ מקיים משא ומתן עם כחול לבן מבלי לשתף את בלוק הימין. בכירים בליכוד: "ימינה מוכיחה שעבור ג'ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני"

זמן צפייה: 01:18

אחדות בצל הקורונה: מפלגת ימינה איימה הערב (חמישי) על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תקדם ערכים של מלחמה בשחיתות, בעקבות קיום המשא ומתן עם כחול לבן ללא שיתוף בלוק הימין בשיחות. לטענת מפגלתו של נפתלי בנט, "אנחנו לא חלק ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ. כבר שבוע שנתניהו מנהל את המשא ומתן לבד, בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה"

"אם נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין, אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשותו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד" נכתב בהודעת ימינה. "נקדם את ערכי המפלגה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי ומלחמה בשחיתות. מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

מסתמן: כחול לבן תקבל את תיק החינוך, החוץ יישאר בליכוד

ראש המוסד נבדק – אינו חולה בקורונה; ח"כ אייכלר ייכנס לבידוד

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בכירים בליכוד הגיבו לדברי ימינה, ואמרו כי "ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג'ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני, כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי".

מוקדם יותר היום עלה מהמגעים לממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן כי האחרונה תקבל את תיק החינוך במהלך כהונת נתניהו, וכי תיק החוץ יישאר בליכוד. נתניהו צפוי להציע את משרד החוץ ליולי אדלשטיין, במקום תפקיד יו"ר הכנסת - אליו הוא מייעד את יריב לוין.

עוד מסתמן כי גבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי הראשונות, וכשתפקיד ראש הממשלה יעבור לבני גנץ, אשכנזי ייכנס במקומו למשרד הביטחון. המועמד המוסכם למשרד המשפטים הוא אבי ניסנקורן, והמועמד הבולט למשרד התקשורת הוא יועז הנדל. את המשרד לביטחון פנים צפויה לאייש מירי רגב. למרות הביקורת על התנהלותו, יעקב ליצמן צפוי להישאר שר הבריאות.