"כחול לבן סירבו להבטיח שח"כים מהמשותפת לא יעמדו בראש ועדות"

לאחר שקיים איתם מגעים חשאיים, תקף רה"מ את כחול לבן, וטען כי "הם רוצים לבצע מחטפים לא דמוקרטיים בכנסת" • יועמ"ש הכנסת: גם אם לא תושג הסכמה - יש להקים את ועדת הכנסת בתחילת השבוע

זמן צפייה: 05:23

הפלונטר הפוליטיראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את כחול לבן, כאשר לטענתו המפלגה סירבה להבטיח שחברי כנסת מהרשימה המשותפת לא יעמדו בראש ועדות. זאת למרות, שחברי כנסת מהמפלגות שמרכיבות את הרשימה המשותפת עמדו כבר בעבר בראש ועדות.

"כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור", הסביר נתניהו. לדבריו, "העיכוב בהקמת ועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמתן".

"בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל, תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה", אמר ראש הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתווה המסתמן לממשלת חירום: תוקם לכמה חודשים ותעסוק רק בנגיף

אדלשטיין פיזר המליאה ומנע הקמת ועדות – כחול לבן עותרת לבג"ץ

מניין החולים בישראל עלה ל-433; מוסדות החינוך החרדיים ייסגרו

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-1803202019' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ בפנייה לאזרחי ישראל' kid='1_r66ohar0' duration='127'']

בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, נתן את חוות דעתו על התנהלותו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מוקדם יותר היום. על פי ינון, גם אם לא יושגו הסכמות על הוועדות - יש להקים את ועדת הכנסת בתחילת השבוע הבא.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה לאזרחי ישראל ואמר בסרטון שפרסם כי "בצד בעיות הבריאות והכלכלה אני יודע שרבים מכם מוטרדים כמוני - ובצדק, מהשיתוק הבלתי דמוקרטי וחסר התקדים שכופים בימים אלו נתניהו ואדלשטיין על עבודת הכנסת. זהו מעשה לא ראוי שפוגע בכל אזרחית ואזרח ולכן כחול לבן תפנה לבג"ץ שיתערב".

"משבר, גדול ככל שיהיה - אסור שיגרום לריסוק הממלכתיות ולפגיעה ברצון הבוחר. לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר את אותה - לא נאפשר זאת", המשיך גנץ. "הכנסת היא מוסד הכרחי תמיד והדבר נכון גם בשעת חירום. אי אפשר ולא נכון לנהל משבר בסדר גודל כזה בלי כנסת מתפקדת".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד הבהיר יו"ר כחול לבן כי "למרות שאין בישראל ממשלה מתפקדת, ולמרות כל רעשי הרקע: בנושא המאבק בקורונה כולנו מגויסים כאיש אחד ומבחינתי זהו גם שיקול משמעותי ומוביל בהתנהלות הפוליטית".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "מסתבר שנתניהו לא באמת חושב שמחליפים ראש ממשלה בקלפי. הוא פושע נמלט שמוכן לשרוף את הבית לטובתו האישית. זה לא פלונטר זאת הפיכה".

ח"כ תמר זנדברג בתגובה להודעת נתניהו: "גם בעת חירום ובזמן שכלל הציבור מתמודד עם משבר בריאותי וחברתי חריף, לא מפסיק ראש הממשלה את ההסתה הגזענית שלו ודורש שהפרלמנט הישראלי יחזור לפעול רק בתנאי שלא יעמדו ערבים בראשות ועדות".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אדלשטיין שלח מכתב לחברי הכנסת שבו הודיע כי כל ההגבלות של משרד הבריאות שחלות ברחוב - חלות גם בכנסת. על כן, רק עשרה חברי כנסת יוכלו להשתתף בוועדות - מספר קטן מאוד של חברים לעומת בעבר.