99% מהקולות נספרו: גוש הימין יורד ל-58 מנדטים, כחול לבן - 33

מעדכון תוצאות האמת עולה שהליכוד עומד על 36 מנדטים וכחול לבן עלתה במנדט. הרשימה המשותפת עם 15, אחריה ש"ס עם 9, יהדות התורה, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו עם 7 כל אחת - וימינה עם 6

זמן צפייה: 00:55

בחירות 2020 - תוצאות האמת: מוועדת הבחירות נמסר הבוקר (רביעי) כי כלל הקולות נספרו ונמצאים בהליכי בדיקה ובקרה. על מנת לפרסם תוצאות מדויקות ואמינות ביותר, הפרסום יהיה רק בתום התהליך - בשעות אחר הצהריים המאוחרות. התוצאות העדכניות לא כוללות את המעטפות הכפולות של קולות החיילים.

בחלוקת המנדטים לאחר ספירת 99% מהקולות, עולה כי מפלגת הליכוד מקבלת 36 מנדטים, כחול לבן - 33, הרשימה המשותפת - 15, ש"ס - 9, יהדות התורה - 7, העבודה-גשר-מרצ - 7, ישראל ביתנו - 7 ומפלגת ימינה - עם 6 מושבים בכנסת ישראל. גוש הימין נחלש ועומד כרגע על 58 מנדטים.

מספירת 99% מהקולות (4,564,937 מצביעים) עולה כי הליכוד קיבלה 29.46% מסך פתקי ההצבעה, כחול לבן - 26.54%, הרשימה המשותפת - 12.66%, ש"ס - 7.71%, יהדות התורה - 6.01%, ישראל ביתנו - 5.76%, העבודה-גשר-מרצ - 5.82% ומפלגת ימינה - 5.23%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן התחזקה; גוש הימין נחלש במנדט

ליברמן: "למרות המדגמים – לא נזוז מילימטר ממה שהבטחנו"

אחרי תוצאות המדגם: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה במשפטו

ספירת קולות
ספירת קולות | צילום: חדשות 13

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתוצאות כבר לאחר פרסום המדגמים, במטה המפלגה בגני התערוכה בתל אביב, וציין כי זהו "ניצחון מתוק וגדול יותר מהניצחון בשנת 96', כי הוא היה נגד כל הסיכויים - הם כבר הספידו אותנו. אמרו לנו ש'תם עידן נתניהו' – אבל הצלחנו להפוך את הלימון ללימונדה". בעלייתו לנאום תומכיו קראו: "ביבי מלך ישראל", "מנדלבליט הבית" ו"כחול לבן זו חנייה".

בנימין נתניהו ושרה נתניהו
בנימין נתניהו ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

נתניהו הבהיר כי הוא "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לדבריו, "עברנו כמה מערכות בחירות קשות והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל. הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס. שוחחתי מוקדם יותר עם כל ראשי הסיעות במחנה הימין, השותפות הטבעיות שלנו. אחרי שקצת נישן, נתכנס מחר כדי להתחיל להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ גם התייחס לתוצאות המדגמים במטה מפלגתו, וסיפר כי הוא "שותף לתחושת האכזבה - זו לא התוצאה שרצינו, זו לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך". לדבריו, "כשספירת האמת תסתיים, נראה שבכמות המצביעים המשכנו לצמוח".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן הבטיח כי ימשיך לחתור לממשלת אחדות ואמר כי "המדינה שלנו צריכה להחלמה, לאחדות, לפיוס, היא כמהה למנהיגות מחברת ואת זה אנחנו נמשיך להציע לציבור הישראלי - נעשה את המיטב שיתאפשר. התוצאות המסתמנות עשויות להיות זהות במשמעותן הפוליטית לתוצאות הבחירות שהיו באפריל לפני שנה".

לאחר פרסום תוצאות המדגם, ממפלגת הליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי וסיכמו להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל בהקדם". שר החוץ ישראל כץ התייחס לתוצאות המדגם וכתב בחשבון הטוויטר: "הישג ענק לליכוד והבעת אמון עצומה בראש הממשלה. יש כאן הכרעה ברורה - נתניהו ניצח, כחול לבן הפסידו, גנץ צריך להרים טלפון ולאחל לראש הממשלה בהצלחה". בתוך כך, נתניהו התקשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי וליו"ר ימינה נפתלי בנט ובירך אותם על התוצאות.

השרה מירי רגב גם התייחסה לתוצאות המדגמים ואמרה כי "יש כאן ניצחון ענק לליכוד ותבוסה לשמאל הישראלי. גנץ צריך להתקשר לראש הממשלה, להודות בתבוסה שלהם ולהפסיק עם התחכום". ח"כ ניר ברקת התראיין לחדשות 13 ואמר כי "העם אמר את דברו. אין ספק שנתניהו זכה לאמון אישי. יש לנו אתגרים לאומיים אדירים, שנה היינו בקיפאון, ואני תקווה שכולם היום ישנסו מותניים ויעזרו לראש הממשלהלהרכיב ממשלה יציבה".