הזדמנות אחרונה לחיבורים: היום - סגירת הרשימות לכנסת ה-22

ב-22:00 תסתיים הגשת הרשימות לוועדת הבחירות, ובכל קצוות הקשת הפוליטית מורגשת התכונה לקראת הרגע המכריע. בימין עדיין נעשים מאמצים לאיחוד, ובשמאל נראה כי נסגרה הדלת בפני איחודים נוספים

זמן צפייה: 07:32

ישראל בוחרת: הערב (חמישי) בשעה 22:00 יסתיים הרישום בוועדת הבחירות המרכזית, וייסגרו הרשימות לכנסת ה-22. נותרו עוד שעות ספורות עד המועד האחרון להגשת הרשימות, ובכל קצוות הקשת הפוליטית מורגשת התכונה לקראת הרגע המכריע.

בימין נעשים מאמצים אחרונים לקראת איחודים נוספים. אמש, הניחו בימין המאוחד הצעה לפתחו של איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), הכוללת הבטחה למקומות 8 ו-13 ברשימה וכן תוספות הקשורות לתפקידים בכנסת. בן גביר דחה את ההצעה, וביקש מספר גבוה יותר ברשימה עבורו, וכן מספר ריאלי עבור ברוך מרזל. עם זאת, מוקדם יותר אתמול הצהיר ב"לפני בחדשות" כי "לא נצטרף לאיחוד - עוצמה יהודית תציג רשימה עצמאית. באיחוד הימין אלופים בספינים, לא דיברו איתי יותר מחודש".

עוד בחדשות 13:

המשא ומתן בימין: ברגע האחרון אחד הצדדים יתקפל • פרשנות

עמיר פרץ: "לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – מדובר בתבוסה מראש"

"זה הזמן להתגייס": אהוד ברק קורא לאיחוד עם כחול לבן והעבודה

בצלאל סמוטריץ, רפי פרץ ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ, רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בימין המאוחד פרסמו אתמול הודעה המבקשת להטיל על עוצמה יהודית את האחריות במקרה של כישלון המשא ומתן הפוליטי: "אל תסגור את השער לאחדות", קראו לבן גביר. "זו קריאה נוספת ואחרונה לעשות את הדבר הנכון. זהו רגע גורלי לימין ולארץ ישראל".

איחוד נוסף בימין שנדון בשבועות האחרונים, היה עם משה פייגלין (זהות), אך הוא ירד מהפרק - לאחר שפייגלין הגיש כבר אתמול את רשימתו לוועדת הבחירות המרכזית, וכמוהו גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

מפלגת ישראל ביתנו מגישה את רשימתה לכנסת
מפלגת ישראל ביתנו מגישה את רשימתה לכנסת | צילום: ועידת הבחירות המרכזית

בצד השני של המפה הפוליטית, פרץ נעל אמש את הדלת באופן סופי בפני איחוד נוסף. בנאום שנשא מול ועידת העבודה הצהיר כי לא יחבור למפלגת המחנה הדמוקרטי. "יכולתי להישאר במקום הנוח לי, לחבור למרצ ולאהוד ברק, ולעמוד בראש גוש שמאל", אמר. "הרי אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא היה מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש. אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק. אני לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – נקודה".

פרץ ניצל את הבמה כדי לבקר גם את מפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, שבבחירות האחרונות פנתה למצביעי העבודה. "היום ברור לכולם כי מה שכחול לבן מכרה לציבור היה בלוף אחד גדול. יצרו מיזם פוליטי שהייתה לו מטרה אחת: להחליף את בנימין נתניהו", אמר. "בכחול לבן יש אנשים מצוינים. כולם חברים שלי. עם כולם עבדתי בשלב זה או אחר של חיי, אבל זו עגלה שהסוסים האצילים שמושכים אותה אינם שועטים באותו כיוון. כל סוס אציל שם שועט לכיוון אחר".

"בני גנץ איש נהדר. רוצה הכל בהסכמות, נמנע ממחלוקות, אבל לצידו סוס אציל נוסף – יאיר לפיד. הוא מושך לעימות מול החרדים ובאותה מידה שועט אל הימין הקפיטליסטי הקיצוני", המשיך. "אם לפיד היה יכול לעצב את הכלכלה והחברה בדמותו, 80% מאתנו היו עבדים של השיטה ומשרתים את לפיד וחבריו".

עמיר פרץ בוועידת מפלגת העבודה
עמיר פרץ בועידת מפלגת העבודה | צילום: חדשות 13

ביום שלישי קרא רה"מ לשעבר אהוד ברק לאיחוד עם מפלגות כחול לבן והעבודה. "האיחוד בנינו נדרש ואפשרי יותר מתמיד. זוהי קריאה אחרונה, צו 8 לאחדות. ההיסטוריה במרחק נגיעה – גם ההחמצה". את הדברים אמר בסרטון בחשבון הפייסבוק שלו.

"ב-18 בסמפטמבר כשיתברר עם מי מהן קמנו לבוקר, לא תוכלו לרחוץ בניקיון כפיכם אם חלילה החמצנו. רק איחוד גדול יבטיח ניצחון. הוא ואין בלתו. זוהי קריאה אחרונה. אנחנו, המחנה הדמוקרטי, נכונים לאתגר. מוכנים לכל איחוד. זה הזמן להתגייסות", אמר.

אהוד ברק סתיו שפיר במסיבת העיתונאים של מפלגת ישראל הדמוקרטית
ויתר על השאיפה להחליף את נתניהו. ברק | צילום: חדשות 13

ביום ראשון דחה חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) את הצעתה של סתיו שפיר לעבור למחנה הדמוקרטי, וצייץ בטוויטר: "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?". זאת, לאחר שאמרה בריאיון לגל"צ כי נפגעה מ"ההתנהלות והשקרים שלו".