יממה לסגירת הרשימות לכנסת: בימין ובשמאל עדיין מנסים להתאחד

עד כה נרשמו בוועדת הבחירות המרכזית מפלגת ישראל ביתנו ומפלגת זהות • פרץ: "חיבור עם ברק ומרצ - תבוסה מראש" • בן גביר: "לא נצטרף לאיחוד - הימין המאוחד אלופים בספינים"

זמן צפייה: 02:39

רשימת המפלגות לכנסת ה-22 מתגבשת, ומחר (חמישי) ב-22:00 יסגרו הרשימות – והמפלגות שירשמו לא יוכלו לבצע יותר שינויים בהרכבן. עד כה נרשמו בוועדת הבחירות המרכזית מפלגת זהות בראשות משה פייגלין, ומפלגת ישראל ביתנו – לצד כמה מפלגות קטנות נוספות. משמעות הדבר היא כי פייגלין ירוץ שוב לבדו, ואין סיכוי שיאחד כוחות עם הימין המאוחד.

מפלגת הימין המאוחד, ברשות איילת שקד, עדיין מקיימת מגעים עם מפלגת עוצמה יהודית – וטרם הגישה את רשימתה לוועדה. בימין המאוחד פנו שוב אחר הצהריים לעוצמה יהודית, במטרה להגיע להסכם, אך בן גביר הודיע הערב בלפני החדשות: "לא מצטרפים לאיחוד, עוצמה יהודית תציג מחר רשימה עצמאית. באיחוד הימין אלופים בספינים, לא דיברו איתי יותר מחודש".

מהצד השני של המפה הפוליטית, מספר 10 במחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, עוד לא הרים ידיים מאיחוד אפשרי עם יו"ר העבודה עמיר פרץ, שמצדו - עדיין מסרב לשתף פעולה. בשעות אחר הצהריים הודיע פרץ כי לא יצטרף לאיחוד בשמאל. "אנו רואים שהחיבור של ברק-מרצ לא היה מוסיף קול אחד למחנה, וזה אומר לוותר מראש", אמר בנאום מול ועידת העבודה. "אולי היינו עומדים יחדיו מנופחי חזה, אך היינו מגישים לנתניהו את השלטון ללא מאבק. אני לא מתכוון להתחבר עם ברק ומרצ – נקודה".

עוד בחדשות 13:

הושג הסכם: מפלגות הימין ירוצו ביחד בבחירות הקרובות

ברק ושפיר לחצו על רוסו לנטוש את מפלגת העבודה – אך הוא סירב

כדי להכניס מועמדים חרד"לים: פרץ מתערב במכרז – בניגוד לנהלים

מפלגת ישראל ביתנו מגישה את רשימתה לכנסת
מפלגת ישראל ביתנו מגישה את רשימתה לכנסת | צילום: ועידת הבחירות המרכזית

בתוך כך, הליכוד וכחול לבן מחזרות אחרי קולות מצביעי הימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ביקרו היום בשטחים, במטרה ולמשוך את קולות מצביעי הימין. גנץ אמר במהלך ביקור עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן כי "הבקעה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ותהיה לעד בשליטתנו. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של המדינה - יש לכך חשיבות אסטרטגית עצומה".

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמר: "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעה במובן הרחב של המילה - שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

רה"מ ושר הביטחון נתניהו חנך היום ביישוב אפרת שבגוש עציון, והצהיר כי "רואים כאן את העבר, ההווה והעתיד, אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקרו לעולם. אפרת תמשיך להיבנות ולשגשג לנצח, אפרת וגוש עציון זה השער הדרומי של ירושלים".

סתיו שפיר, אהוד ברק וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

סתיו שפיר, שהתפטרה אתמול מהכנסת, ואהוד ברק הפעילו בימים האחרונים לחץ כבד על האלוף במיל' טל רוסו, חבר מפלגת העבודה, שיצטרף למחנה הדמוקרטי. לחדשות 13 נודע כי רוסו, שהודיע כי לא יתמודד בכנסת הקרובה, סירב להצעה.

שפיר פרשה לאחר שבימים האחרונים פרסם יו"ר ועדת הבחירות חוות דעת שבה נרמז לשפיר שאם לא תעשה זאת, היא עשויה להיחשב כפורשת ממפלגה - והוא עלול שלא לאשר את מועמדותה. במידה ורוסו היה נענה להצעה, היה המחנה הדמוקרטי שליש ממפלגת העבודה, דבר שהיה מייתר את הצורך של שפיר להתפטר. שפיר הכחישה כי קיים קשר בין הדברים. במפלגת המחנה הדמוקרטי טענו כי הפנייה נעשתה במסגרת הניסיונות לאיחוד גדול בשמאל.