ריבלין שוקל: להעביר את המנדט לכנסת מיד כשהמועמד הראשון ייכשל

הנשיא צפוי לבקש מנציגי הסיעות גם המלצה בעדיפות שנייה • מחלוקת בין לפיד לבנט: יו"ר יש עתיד לא מוכן לוותר על ראשות הממשלה - יו"ר ימינה לא מסכים לעבור במצב כזה ל"גוש השינוי"

זמן צפייה: 04:48

בחירות 2021: בעוד שבעה ימים יגיעו נציגי הסיעות לבית הנשיא ויודיעו לראובן ריבלין על מי הם ממליצים להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. אלא, שבניגוד לרוב הפעמים הקודמות - ייתכן מאוד שהפעם, אם המועמד הראשון שיתבקש להרכיב את הממשלה לא יצליח לעשות כן - הנשיא לא יעביר את המנדט למועמד השני אלא יעביר אותו לכנסת, בדומה למה שעשה בסבב השלישי בבחירות 2020.

בנוסף לכך, אחרי שנציגי המפלגות ימליצו על אחד המועמדים, ריבלין ישאל אותם מהי העדיפות השנייה שלהם, והאם יהיו מוכנים לנהל משא ומתן גם עם מועמד אחר. באופן הזה תהיה לנשיא יכולת לאמוד למי יש סיכויים טובים יותר - מבלי שיהיו לו בהכרח יותר ממליצים מהמועמד השני. רק בתום סבב ההתייעצויות והשאלות, ועד יום רביעי הבא, יודיע הנשיא על מי החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

לכתבות נוספות בנושא >>

עוד שבוע: הנשיא יקיים ההתייעצויות עם המפלגות על הרכבת הממשלה

גורמים בימינה: "לפיד לא רוצה ממשלת פיוס – אלא ממשלת שמאל"

לאחר ביטול ישיבת הממשלה: עימות בין כחול לבן לליכוד

Whatsapp Image 2020 05 17 At 1
השבעת ממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתוך כך, בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט קיימת מחלוקת באשר לראשות הממשלה. מצד יש עתיד מתנגדים להעניק את ראשות הממשלה לבנט, שכן המפלגה בראשותו קיבלה רק שבעה מנדטים. אלא, שמהצד של בנט אומרים כי אם הוא לא יהיה ראש ממשלה - הוא לא יסכים לעבור ל"גוש השינוי". יש לציין כי בין השניים, נכון לשעה זו, לא מתקיימת בכלל תקשורת.

כעת, עולה שאלת הזמן ויש הסבורים שצריך להמתין מעט ולראות אם מישהו מהצדדים יסכים להתפשר, ומנגד יש מי שסבור כי צריכים למהר ולהגיע להסכמות לפני שבנימין נתניהו יצליח להשיג רוב של 61. הפתח לגישור בין לפיד לבנט הוא התרחיש שבו יו"ר ימינה יסכים להיות שני ברוטציה ולהמתין עד שיקבל את ראשות הממשלה, אולם נראה כי כרגע - הצדדים עדיין רחוקים מלהגיע להסכמה שכזו.