ראשי המפלגות יצאו להצביע: "יום חשוב לדמוקרטיה"

דרעי, ליברמן, עמיר פרץ וליצמן הגיעו מוקדם לקלפי, ומנסים לעורר את השטח. גנץ: "קורא לכל עם ישראל ללכת להצביע". שקד: "מקווה שנצליח לצאת מהפלונטר". איימן עודה הגיע להצביע בחיפה

זמן צפייה: 02:24

ישראל בוחרת:  ראשי המפלגות רבים כבר מימשו הבוקר (שני) את זכותם הדמוקרטית והצביעו בשעה מוקדמת, במטרה לעורר את השטח. יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא ראש המפלגה הראשונה ששלשל פתק לקלפי, סמוך לביתו בהר נוף שבירושלים. אחריו, הצביעו גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר העבודה-גשר-מרץ עמיר פרץ אמר: "זה בוקר של אזרחי ישראל, יום חשוב לדמוקרטיה".

אלה ואביגדור ליברמן מצביעים
אלה ואביגדור ליברמן מצביעים | צילום: חדשות 13

יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, הגיע להצביע בירושלים. ליצמן התייחס בפתח הקלפי לבהלת הקורונה האופפת את ישראל: "יש להיזהר מהודעות פייק ניוז במהלך היום הזה. רק משרד הבריאות אחראי להודיע על נושא הקורונה, ועדת הבחירות המרכזית יחד עם משטרת ישראל ישמרו על כך".

לכתבות נוספות בנושא:

שנה של קמפיינים: איך הגענו לסיבוב נוסף של בחירות?

גנץ: "קורא לצאת להצביע – מקווה שנתחיל לחיות אחד עם השני"

ההצבעה החלה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לקלפי בירושלים ואמר: "כמעט בכל הבחירות השתתפתי ותמיד זה היה יום שראינו אותו כחג לדמוקרטיה הישראלית. אני מוכרח לומר שהיום אין בי שום חגיגיות, תחושה לא פשוטה של בושה – מול אזרחי מדינת ישראל. לא מגיע לנו עוד מערכת בחירות איומה שמידרדרת עד כדי טינופת. לא מגיעה לנו תקופה של חוסר יציבות שלא מסתיימת. אני מבקש מכם, גם אם יש תחושה קשה – צאו להצביע".

רובי ריבלין מצביע
רובי ריבלין מצביע | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע להצביע בקלפי בעיר מגוריו, ראש העין, מלווה ברעייתו רויטל. הוא אמר כי "שמחתי ללכת עם אשתי לממש את זכותי הדמוקרטית, וקורא לכל עם ישראל, מי שתומך בי ומי שלא, ללכת להצביע כפי שהם חושבים". בכיר כחול לבן, משה יעלון, הצביע גם הוא בקלפי הסמוכה למקום מגוריו ואמר: "אל תוותרו על זכותכם וחובתכם להצביע". בכיר נוסף במפלגה יאיר לפיד הגיע לקלפי הסמוכה לביתו בעיר תל אביב כדי להצביע.

בני גנץ מצביע בקלפי
בני גנץ מצביע בקלפי | צילום: רויטרס

ח"כ גבי אשכנזי הגיע עם רעייתו לקלפי שבעיר מגוריו ואמר "קורא לכולם ללכת להצביע, זאת שעה גורלית למדינת ישראל". הוא הוסיף כי "מאבק על דמותה של המדינה. מי שלא מצביע – לא משפיע". ח"כ מירי רגב הגיעה לקלפי בעיר מגוריה, ראש העין, כדי להצביע. רגב נשאלה לדעתה על ההקלטות של נתן אשל, בהן כינה אותה "בהמה" - אך לא השיבה.

איילת שקד מצביעה בקלפי
איילת שקד מצביעה בקלפי | צילום: חדשות 13

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לקלפי הממוקמת בעיר מגוריו, רעננה, מלווה באשתו גילת - והשניים הצביעו. בכירת ימינה איילת שקד הוסיפה כי "אני מקווה שנצליח לצאת מהפלונטר הפוליטי". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע לקלפי בעיר מגוריו, חיפה, מלווה בילדיו - והצביע.

Whatsapp Image 2020 03 02 At 0

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע עם רעייתו להצביע בקלפי בקריית אונו.