משדה הקרב לזירה הפוליטית: דרכו של גדי איזנקוט

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה הישראלית, וחבירתו למפקדו לשעבר, בני גנץ, ברשימת "המחנה הממלכתי". מהשירות בגולני, דרך פרשת אלאור עזריה בעת שכיהן כרמטכ"ל וכלה בהתלבטויות בשנים האחרונות – עד להחלטה הדרמטית

זמן צפייה: 06:05

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע היום (ראשון) באופן רשמי על חבירתו לרשימת "המחנה הממלכתי", יחד עם שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער. איזנקוט התלבט עד לרגע האחרון ובסוף השבוע עוד נטה לחבור לראש הממשלה יאיר לפיד. החתימה על ההסכם התקיימה אמש בביתו של שר הביטחון.

הצטרפותו של מתן כהנא היא מלכוד - כהנא הוא "סדין אדום" אצל המפלגות החרדיות ולכן יהווה מכשול לשיתוף קואליציוני עימן, אך מהצד השני מביא קולות מרשימת "הרוח הציונית" של שרת הפנים איילת שקד.

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בנוסף, איזנקוט בהסכם דרש איזנקוט סעיפים שמגשרים על תפיסות עולם שונות בינו לבין סער, הסעיף שנוגע לסוגייה המדינית מבקש למנוע מדינה דו-לאומית וצמצום הסכסוך - אין איזכור למשא ומתן, פתרון שתי המדינות, מדובר בניסוח מוקפד ונתון לפרשנות.

כמו כן התייחסו השלושה בהסכם לסוגיית הדמוקרטיזציה של המפלגה, וקבעו כי 180 ימים מהקמת הממשלה, ועדה בראשותו של איזנקוט תקבע מנגנון לפריימריז במפלגה.

גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
גדי איזנקוט, בני גנץ וגדעון סער | צילום: תומר נויברג, פלאש 90