ברק מקים מפלגה חדשה: "יש להפיל את משטר נתניהו"

ראש הממשלה לשעבר נושא דברים במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב, בה הודיע, על חזרתו לחיים הפוליטיים. "זו עת לחיבורים, קורא לתנועה רחבה של ישראלים כדי להציל את הבית"

זמן צפייה: 02:05

ישראל בוחרת: ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונים בבית סוקולוב שבתל אביב, והכריז על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב", אמר ברק בפתח דבריו. "ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה"

יועמ"ש הכנסת לאדלשטיין: אין היתכנות חוקית לביטול הבחירות

אדלשטיין: "לא אתן יד לביטול הבחירות – אלא בהסכמה רחבה מאוד"

אהוד ברק במסיבת עיתונאים
אהוד ברק במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

ברק האשים את ראש הממשלה נתניהו בפלגנות, ואמר: "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולהסית זה נגד זה את כל חלקי החברה הישראלית".

"נתניהו וחברי הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים, שבועות בודדים לאחר שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה - כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה אל חבר כנסת אחר", המשיך ברק. "אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב נגד נתניהו".

"כל אזרח ואזרחית בישראל, חשוב שיזכרו ידם של מי הייתה במעל", המשיך ברק. "אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה או ראשי הליכוד לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת אליה מוביל אותנו נתניהו".

אהוד ברק ויאיר גולן
אהוד ברק ויאיר גולן | צילום: הלל מאיר, TPS

"זה לא הזמן לרפיסות או פחד, זה לא הזמן לפסיביות או לדיבור עמום - זה לא הזמן להיות על הגדר. את שלטון נתניהו, עם הקיצוניים הגזענים המושחתים, עם המשיחיים והנהגה המושחתת שלו – את המשטר הזה יש להפיל", הוסיף. "עתיד המפעל הציוני כולו מונח על הכף ואנחנו צריכים להתגייס לשלב ידיים לדבר חד וברור להיאבק בנחישות ולנצח".

"חומרת הנסיבות הביאה אותי ואת חבריי שפה לידי לרגע שבו אין מנוס מנטילת אחריות, ומקבלת החלטות מידית. השאלה איננה את אם מקומו של נתניהו יתפסו גדעון סער או ישראל כץ, השאלה היא למי יש את הניסיון והנחישות לשנות את המסלול ההרסני שמוביל אותנו אל התהום".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: דוברות באר שבע

"אנשים מבינים שנחצו בישראל בזמן האחרון כל הקווים האדומים. מי שרודף את אחיו ואחיותיו – ירדוף את המשפחה כולה. אני קורא לצו שמונה, לתנועה רחבה של ישראלים, להתחבר מחדש ולהתעלות מעל שיקולים אישיים. זאת עת לחיבורים, עלינו לנצח כי אין לנו את הפריבילגיה להפסיד", אמר ברק. "על מנת להחזיר את התקווה ואת ישראל האהובה שלנו למסלול החלטנו להקים בימים הקרובים מסגרת פוליטית מתאימה ויחד נפעל לסיום משטר נתניהו".

"ממשלת נתניהו מעוניינת לרסק את מערכת המשפט, ארגוני החברה האזרחית, התקשורת החופשית וערכי צה"ל, כי זה התנאי שהקיצוניים המשיחיים צריכים כדי לממש את חזון האפרטהייד היהודי בגדה", סיים ברק את דבריו. "צדקתי כשאמרתי שישנם ניצני פאשיזם בהתנהגות הממשלה"

יאיר גולן, שעל פי פרסום חדשות 13 פנה בשם ברק לדמויות מפתח פוליטיות בשבוע האחרון, נשא דברים אף הוא. "הייתי אמור להקריא משהו מהדף אבל אני רוצה לדבר ישירות מליבי", פתח גולן את דבריו. "משפחתי לא אוהבת את זה, אחרי 38 שנות שירות התקווה הייתה שנים של רגיעה ושקט. במקום זאת אני לוקח על עצמי מסע קשה, אך אני חש חובה עמוקה לצאת למסע לתיקון החברה והציבוריות הישראלית, ולהחזיר את השפיות".

יאיר גולן במסיבת עיתונאים
יאיר גולן במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

"התהליכים שזיהיתי לפני שלוש שלום שרירים וקיימים", המשיך גולן. "אני מבין שעוררתי כעס אצל אנשים מסוימים בגין הרמיזה שזה זהה למה שקרה בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. אפשר לחזור לטקסט, לא אמרתי דבר שכזה, אמרתי שזה מזכיר – עם כל אלף אלפי ההבדלות. במקום לגלות חרדה מפני האיראנים או החמאס, החרדה צריכה להיות אחת, מפני השחתת המידות שלנו. הרי ידוע ומוכר בכל אומת העולם, שהגורמים לרקב פנימי מסוכנים יותר מכל דבר אחר ואני מוטרד מהתהליכים הפנימיים שקורים – לא החיצוניים".

ח"כ איציק שמולי, המועמד לראשות מפלגת העבודה, הגיב להכרזת ברק ואמר: "אני שמח על כוונתו של ברק להתמודד בבחירות הקרובות. אנחנו נמצאים בקשר הדוק לאחרונה ואני שמח שקיבל את ההחלטה הנכונה להתגייס למאבק ביחד. עם בחירתי ליו"ר מפלגת העבודה, הטלפון הראשון יהיה לברק במטרה ליצור חיבור משמעותי עמו ועם כוחות נוספים במטרה להגדיל את הסיכוי לנצח".

מהליכוד נמסר: "אנחנו לא מתערבים איך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

בני גנץ, יו''ר מפלגת כחול לבן, נואם במסיבת עיתונאים
בני גנץ, יו''ר מפלגת כחול לבן, נואם במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

כאמור, ביום ראשון פורסם בחדשות 13 כי אלוף (במיל') יאיר גולן פועל בתקופה האחרונה לגייס ח"כים בכירים לשעבר במפלגת העבודה למפלגתו החדשה של אהוד ברק. הכוונה בסופו של דבר היא להתאחד עם "העבודה" דרך שיתוף פעולה עם יושב או יושבת הראש החדשים שייבחרו למפלגה. גולן מסר אז בתגובה לפרסום: "איני מאשר ואיני מכחיש". בתוך כך, מקיים ברק מגעים מתקדמים עם האסטרטג ליאור חורב.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 שמסתמן כי אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית ולא במפלגת העבודה. ברק נפגש עם יאיר גולן, והשניים דנו בשיתוף פעולה במסגרת פוליטית חדשה. לברק יש יחסים טובים עם המתמודדים בפריימריז בעבודה, וצפוי שיתוף פעולה בין שתי המפלגות, אם אכן יקים ברק מפלגה חדשה.

במסיבת עיתונאים שקיים מוקדם יותר יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס לדיווחים על מפלגתו החדשה של ברק, ואמר כי "כחול לבן היא הסיעה הגדולה, וגוש המרכז יכול לנצח רק כשהוא מאוחד, וחזק. כל פיצול שייעשה לידו יפגע בסיכוי הזה".