א-סיסי לנתניהו: תומכים בכל צעד לשלום שישמור על זכויות הפלס'

נשיא מצרים בירך את רה"מ על ההסכם הצפוי עם האמירויות: "אנחנו בעד כל מהלך שיאפשר לפלסטינים להקים מדינה ויספק ביטחון לישראל". נתניהו הודה לו ביקש להמשיך ולסייע להשבת השבויים והנעדרים

זמן צפייה: 00:44

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח היום (רביעי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ההסכם שצפוי להיחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות. לדבריו, "מצרים תומכת בכל צעד שמטרתו השגת שלום באזור באופן ששומר על זכויות הפלסטינים, מאפשר הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ומספק ביטחון לישראל".

נתניהו הודה לא-סיסי על סיועה של מצרים בקידום היציבות באיזור ובייחוד בעזה, וביקש להמשיך ולסייע להשבת שבויינו ונעדרינו. עוד נמסר מטעם רה"מ כי המנהיגים דנו באתגרים האזוריים, בחיזוק היחסים ובשיתוף הפעולה במגוון תחומים. השניים בירכו על התפתחות היחסים עם איחוד האמירויות.

כמו כן, הנשיא המצרי הדגיש כי "חשוב שישראל לא תבצע כל צעדים חד צדדיים שיהרסו את ההזדמנויות להשגת שלום, במיוחד הימנעות מסיפוח שטחים פלסטינים. זאת, במטרה לתת את האפשרות למאמצים המושקעים מצד כלל הגרמים האזוריים והבין-לאומיים לשבור את הקיפאון הנוכחי בסוגיה הפלסטינית ולדחוף בכיוון חידוש המשא ומתן עד להגעה לפתרון על בסיס שתי מדינות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

דיווח פלסטיני: ההסכם עם איחוד האמירויות ייחתם ב-13 בספטמבר

קושנר: "החלטה בנושא מכירת F-35 לאיחוד האמירויות תתקבל בקרוב"

נתניהו וסיסי בפגישה
נתניהו וסיסי בפגישה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה סעודיה כי תאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לכל המדינות בעולם, כולל ישראל, לעבור מעל שטחה. זאת, ברקע הטיסה ההיסטורית של המשלחת הישראלית לאבו דאבי השבוע, שעברה מעל סעודיה. נתניהו בירך על ההודעה ואמר כי "זו פריצת דרך ענקית נוספת. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

הבוקר דיווח העיתון הפלסטיני "אל קודס" מפי מקורות יודעי דבר כי צוותי הממשל האמריקני פועלים כדי שטקס חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ייערך בתאריך 13 בספטמבר - יום השנה ה-27 לחתימת הסכם אוסלו בבית הלבן. עוד הוסיף המקור כי יועצו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר ושר החוץ מייק פומפאו מפעילים לחץ על מנהיגים ערביים בכירים להשתתף בטקס, ולפי הערכות הם יצליחו לשכנע אותם להגיע.