אדלשטיין קיבל את הצעת נתניהו - וימונה לשר הבריאות

במסגרת השיחות עם בכירים בליכוד בדרך להקמת ממשלה, הוצע התפקיד ליו"ר הכנסת לשעבר - והוא נענה. גורם בימינה: "מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית - בגידה בגדולי הנאמנים"

זמן צפייה: 03:03

במסגרת השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבכירים בליכוד ובגוש הימין בדרך להקמת ממשלה, נתניהו הציע היום (שלישי) ליו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין את תפקיד שר הבריאות. זמן קצר לאחר מכן נענה אלדשטיין לבקשה.

"בין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד, בחר אדלשטיין את תיק הבריאות", הצהיר נתניהו. "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ״מ יו״ר קבינט הקורונה. אני מודה לח״כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

אדלשטיין התייחס להחלטה גם הוא: "לאחר ששירתי את אזרחי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להיענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל - והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

עוד בחדשות 13:

הליכוד: "בימינה דורשים 4 תפקידים בכירים – מדובר בכיסאולוגיה"

ארדן נענה להצעת רה"מ – יכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על פרישה: "גאה בשנותיי בתפקיד"

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

גורם בימינה תקף את נתניהו בעקבות הסיכום עם אדלשטיין ואמר כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה".

"זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית", הוסיף הגורם. "הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה". נתניהו הדף את הביקורת, המשיך לטעון כי ימינה דרשה יותר מדי והדגיש כי החליטה לא להמליץ עבורו.

דווקא גנץ, שבידיו תיקים רבים, מתקשה בחלוקתם. יו"ר כחול לבן ניסה להביא מינויים מקצועיים, בין היתר מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל, אך המהלך לא הצליח כיוון שההצעות לא התקבלו. במקביל, דנץ מתקומם על המתקפה נגד עמר ינקלביץ', וטוען שנעשה לה עוול. עם זאת, מרב כהן היא זו שצפויה ככל הנראה לכהן כשרה לשוויון חברתי וגמלאים, ואילו ינקלביץ' תכהן כשרה זוטרה או כיושבת ראש ועדה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע אדלשטיין ביקש מנתניהו שידרוש מיו"ר כחול לבן בני גנץ להסיר את הווטו על שיבוצו בתפקיד יו"ר הכנסת, והבהיר לו כי זה התפקיד שבו הוא מעוניין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר תקפו בליכוד את ימינה, בטענה שהמפלגה מסרבת להצעה להיכנס לממשלה. "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין", נמסר.

"הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם", מסרה הליכוד. "הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

אמש הודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. ההצעה, כידוע, ניתנה בשל המחסור בתיקים משמעותיים לבכירי הליכוד, בהם ארדן. יש לציין כי בעולם אין מדינות שהשגריר שלהן לאו"ם הוא גם השגריר לארה"ב, למעט כמה מדינות קטנות.