אדלשטיין מגן על המבקר: "לא מוטה"

יו"ר הכנסת מותח ביקורת מרומזת נגד נתניהו והצמרת הביטחונית בימי צוק איתן, ויוצא להגנת מבקר המדינה. "לא התרשמתי שהמבקר הוא אדם פזיז או מוטה", אמר בריאיון בגלצ

"לא זיהיתי הטייה", אדלשטיין

על רקע דוח מבקר המדינה בנוגע להיערכות הצמרת הביטחונית מול איום המנהרות בצוק איתן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מותח ביקורת מרומזת נגד ראש הממשלה נתניהו, השר לשעבר יעלון והמבוקרים הנוספים - בשל דבריהם נגד המבקר. "לא התרשמתי שהמבקר שפירא הוא אדם פזיז, פוליטי או מוטה", אמר הבוקר (חמישי) בריאיון בתכנית "דקלסגל" בגלצ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אסור שדברים כאלו (הנושאים המצויינים בדוח) יחזרו על עצמם", הבהיר אלדשטיין. "לצערי המצב באזור לא מבשר טובות ואנחנו צריכים לדעת שעשינו את המקסימום כדי שהמצבים האלו לא יחזרו".

באשר לדברים שהוטחו במבקר שפירא אמר אדלשטיין כי הוא מצטרף לדברי נשיא המדינה וקרא שלא לעשות שימוש בממצאי הדוח בכדי לפתוח במלחמת האשמות. "מותר לחלוק עניינית על מסקנות", ציין בתחילה. "מצד שני, האשמות לכל כיוון הן מיותרות. "מבקר המדינה הנוכחי עושה עבודה יסודית, לא זיהיתי באף דוח שהוא מוטה לצד זה או אחר".

לאחר מכן התייחס אדלשטיין לממצאים בדוח וטען כי במבצע צוק איתן היו גם הצלחות לא מבוטלות. "זה לא שתפסנו מרגל מצרי בקבינט", טען. "אני לא פגשתי לא ראש ממשלה או מי מהשרים שרצה להיכשל במבצע או להכשיל ולשלוח חיילי צה"ל למוות בטוח. אנחנו מדברים פה על הפקת לקחים, ממבצע שהיו הצלחות לא מעטות בו גם בתנאים מאוד קשים".