כאב הראש הבא של בנט? אורבך לראשי הקואליציה: "אני על הקצה"

בדרך לפרישה נוספת? ח"כ ניר אורבך מימינה העביר בימים האחרונים מסרים תקיפים לראשי הקואליציה. הוא אמר, בין היתר, כי "לממשלה הזאת יש דימוי שמתחזק של ממשלה שנכנעת לערבים. אם זה לא ייפסק - אהיה בחוץ מהר ממה שנדמה"

זמן צפייה: 01:01

פתרון המשבר של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הותיר נזק גדול בקואליציה. חבר הכנסת ניר אורבך העביר בימים האחרונים וביתר שאת היום (ראשון) מסרים מאוד תקיפים לראשי הקואליציה - ואומר: "אני על הקצה. לממשלה הזאת יש דימוי שמתחזק של ממשלה שנכנעת לערבים. אם זה לא ייפסק - אהיה בחוץ מהר ממה שנדמה".

בכירים בקואליציה הביעו דאגה אמיתית ולא התרשמו שאלה רק דיבורים. לדעתם, אורבך נמצא במצוקה אמיתית והם מפעילים "טיפול נמרץ" עליו כדי למנוע מצב שתהיה בימים הקרובים איזושהי הפתעה נוספת לקואליציה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: חיים צח/ לע''מ

מוקדם יותר היום, זמן קצר אחרי הפגישה עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, נודע כי ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי - שפרשה מהקואליציה לפני שלושה ימים וחזרה בה - העבירה דרישה ל-200 מיליון שקלים לבית החולים בנצרת. עם זאת, כמה גורמים שנכחו בישיבה מתעקשים שלא עלו שום דרישות כספיות מעבר לתקציבים שכבר אושרו ונתקעו.

עוד אמרה בפגישה: "אני יושבת בקואליציה עם מתנחלים עם כל הקושי, כדי להביא תוצאות לחברה הערבית. אבל נכנסתי לקואליציה ונתקלתי בקיר, יש אטימות במשרדי הממשלה. אני בקושי יכולה לענות לטלפונים. נשפוט את הכל לפי התוצאות".

ג'ידא רינאוי-זועבי ויאיר לפיד
ג'ידא רינאוי-זועבי ויאיר לפיד

קודם לכן רינאוי-זועבי הודיעה כי תחזור להצביע עם הקואליציה, זאת לאחר פגישה בארבע עיניים עם שר החוץ וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד. רינאוי-זועבי הגיעה הבוקר ללשכתו של לפיד, לפגישה שנועדה לפתור את המשבר הקואליציוני שנוצר עם הודעתה של הח"כית ממרצ על פרישה מהקואליציה. בישיבה נכחו גם ראשי הרשויות הערביות, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', והשר במשרד האוצר חמד עמאר.

ח"כ רינאוי זועבי אמרה: "באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות. עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה - הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד. אני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת".

"לכן, מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית", אמרה זועבי, "אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות". לפיד אמר: "שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".