לפיד נגד שקד: "הזהות היהודית לא תיפגע מעוד כמה אלפי פליטים"

אחרי ששרת הפנים טענה כי היא מתואמת עם שר החוץ על מדיניות הפליטים שהציגה, האחרון תקף את המתווה וטען כי הטיפול בנכנסים לארץ היה לוקה. "זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו"

זמן צפייה: 11:47

שר החוץ יאיר לפיד מתח היום (ראשון) ביקורת על מדיניות הפליטים של שרת הפנים איילת שקד. לדבריו, "בישראל יש תשעה מיליון תושבים, והזהות היהודית שלנו לא תיפגע מעוד כמה אלפי פליטים. להיפך, הילדים שלנו ילמדו שיעור חשוב על מוסר ואחריות". התבטאותו של שר החוץ מגיעה לאחר שהשרה שקד טענה כי השניים מתואמים על המתווה.

עוד אמר לפיד כי "אנחנו נטפל בפליטים האלה כמו שהיינו רוצים שיטפלו בסבתא שלנו ובילדים שלנו. זה המבחן שלנו, אנחנו לא עמדנו בו מספיק טוב עד עכשיו. זה תוקן ביומיים האחרונים ואנחנו נדאג שמעכשיו זה יטופל אחרת לגמרי. אנחנו לא נסגור את שערינו ואת ליבנו בפני אנשים שאיבדו את כל עולמם. יש לנו חובה מוסרית להיות חלק מהמאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים מאוקראינה למצוא בית חם ומיטה לישון בה".

"חובתנו להיות לא רק יהודים טובים, אלא גם אנשים טובים. מצד שני ברור שלא נוכל לקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים", המשיך שר החוץ. "אז הפתרון הוא לא בזה שכל אחד ידבר לבייס הפוליטי שלו, אלא בניהול מאוזן ומידתי".