ליברמן ליפה בן דוד: "להפסיק שביתות ולבוא למו"מ"

שר האוצר התייחס בפתח ישיבת סיעתו לשביתת המורים והציע להיכנס למו"מ רציף החל מיום ראשון כדי להגיע לפתרון: "קחו פסק זמן". ליברמן ציין כי תביעות השכר במסגרת עיצומי ענפים רבים במשק מגיעות ל-41 מיליארד שקל. ליברמן סיפר גם: "השארתי הודעות לאורבך והוא טרם חזר אליי". לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "מדבר עם גדי אייזנקוט כל הזמן, אנחנו מיודדים. מקווה שייכנס לפוליטיקה"

זמן צפייה: 04:56

עוד שלב בקרב בין האוצר להסתדרות המורים: שר האוצר אביגדור ליברמן קרא היום (שני) למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להפסיק את השביתה ולהגיע באופן פתוח למשא ומתן.

"נפגשתי אתמול עם שרת החינוך ומנכ"לית המשרד כמו גם שיש מפגשים עם הסתדרות המורים. מחר אפגש עם ועד ההורים הארצי. אני קורא ליפה בן דוד: קחו פסק זמן. תפסיקו את השביתות. אנחנו במגעים קדחתניים. אני מציע להיכנס למו"מ רציף מיום ראשון עד שנגיע להסכם, אבל שיבואו למו"מ באופן פתוח ובלי אולטימטומים ובלי הכתבות. זה מה שאנחנו דורשים", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת.

ליברמן הוסיף: "אין דבר כזה מו"מ take it or leave it. אנחנו רוצים לדון בהכול. שכר המורים, התאמת החופשות ותגמול למצוינות. צריך לבוא פתוח, להיכנס למו"מ רציני ורציף ואני מציע כרגע להפסיק את השביתה ומיום ראשון נבוא ונתיישב ונעשה מאמץ אמיתי, כנה להגיע להסכמות לטובת כולם".

לא רק המורים שובתים. גם נהגי האוטובוסים מוחים. ליברמן ציין כי סך כל תביעות השכר בקרב הענפים המוחים מסתכמות ב-41 מיליארד שקל. "ברור שאי אפשר לתת את זה. כל הענפים מדברים איתי כל יום. אני מציע שננהל את זה בהיגיון ובאחריות. לא יהיו שום שיקולים אלקטורליים. יהיו שיקולים אחראיים, ממלכתיים וכלכליים", כך ליברמן.

שר האוצר התייחס גם למשבר הפוליטי וסיפר כי ניסה ליצור קשר ללא הצלחה עם ח"כ ניר אורבך מימינה שטרם החליט אם לפרוש סופית מהקואליציה. "השארתי שתי הודעות לניר אורבך. טרם חזר אליי. לא הצלחתי לדבר איתו לא בטלפון ולא פנים מול פנים. אשמח לקבל איתו טלפון ולשוחח איתו אישית", כך ליברמן.

היום אמרו גורמים בסביבתו של אורבך כי הוא לא מתכוון להצביע בעד חוק התפזרות הכנסת השבוע, כפי שפורסם אמש בחדשות 13 וכי הוא מתכוון למצות את האפשרויות להקמת ממשלת ימין חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: ניב מוסמן, לע''מ

במקביל, שר החוץ יאיר לפיד אמר היום בפתח ישיבת הסיעה: "אני מדבר עם גדי אייזנקוט כל הזמן, אנחנו מיודדים. מקווה שייכנס לפוליטיקה". הוא התייחס למערכת הפוליטית, ואמר כי "מי שעובר בימים אלה את המטחנה של מכונת השקרים והרעל של ביבי ובן גביר, צריך להיות הראשון שמבין למה אסור להעביר לידיהם את המדינה. אני רוצה להזכיר לאזרחי ישראל, הסיבה שביבי ובן גביר לא בשלטון, היא פשוטה: הם הפסידו. הלכנו לבחירות והם הפסידו. רוב אזרחי ישראל בחרו בדמוקרטיה, בחרו בערכים, בחרו באחדות עם ישראל".

לדברי לפיד, "אם אנחנו לא נגן על הדמוקרטיה הישראלית, היא לא תהיה. יש לנו תפקיד היסטורי מול הקיצוניות. לוודא שישראל נשארת דמוקרטיה חזקה, מאוחדת מול אוייביה, מאוחדת מול האתגרים הכלכליים שלה. מי שקשה לו, שיילך הביתה. מי שלא עומד במתח, שיתפטר".