המועמד שנתניהו הכריז עליו מלחמה: "גם דרעי ישב במאסר"

מחר יתקיימו הפריימריז בליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-25, וביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור המפלגה וקבע כי דודו לניאדו לא יוכל להתמודד. בריאיון בלעדי הוא מסביר למה אין סיבה למנוע ממנו להתמודד - למרות שהורשע בעבר בפריצה ותקיפה. "אני לא חושב שזה נתניהו שהולך לי על הראש באופן ישיר, אני חושב שמטעים אותו בנושא הזה"

זמן צפייה: 06:27

מחר (רביעי) יתקיימו הפריימריז בליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-25, והמועמד שמעורר הכי הרבה סערה הוא דודו לניאדו שהורשע בפריצה ותקיפה. יו"ר המפלגה בנימין נתניהו הכריז עליו מלחמה ודרש לערער על ההחלטה לאפשר לו להתמודד - והערב בית המשפט המחוזי פסל את התמודדתו.

"אני חושב שבן אדם שעבר עבירה בעברו הרחוק - החוק מאפשר לו להיבחר", אמר לניאדו בריאיון בלעדי הערב לחדשות 13, "אני לא חושב שזה נתניהו שהולך לי על הראש באופן ישיר, אני חושב שמטעים אותו בנושא הזה, עם כל מיני סקרים שמראים שאם לניאדו יוריד את המועמדות זה יעזור. אני לא חושב שאם מחר בבוקר אני לא אהיה התקשורת תשבח את הליכוד על היושר והניקיון שבה. אני הטרף הקל".

"לבוא ולהגיד שאחר ראוי יותר ממני זה צעד אחד יותר מדי, זה לא מכובד כלפי חבר ליכוד", הוסיף לניאדו, "הנושא הוא מהותי. האם אדם שעבר עבירה פלילית כזו או אחרת בעברו הרחוק זכאי להיות חלק מהחברה שלנו וחלק מהכנסת שלנו, ויש לנו אנשים שכן עשו את זה. ראש הממשלה קורא להם 'ידידי ורעי ושותפי לדרך' - אריה דרעי, שהורשע וישב במאסר. אני חושב שהוא איש מקסים וטוב שהוא חזר לפוליטיקה, ובית המשפט העליון הכשיר אותו לחזור להיות שר".

"אני הייתי אז בן אדם אחר", הסביר לניאדו, "אני בוגר מבואות ים מכמורת בהצטיינות, הייתי לוחם בצבא, קיבלתי את אות השירות המבצעי, סיימתי תואר ראשון, עבדתי כיועץ של שר הבריאות. התגרשתי, קרה לי כל מה שקרה לי, הייתה לי תקופה שחורה בחיים. החיים ממשיכים הלאה. לא הורשעתי בתקיפת שוטר, יש לי שם התנגדות למעצר. סיפור משפחתי אישי קשה מאוד. זה סיפור מאוד ישן, זה דבר שהוא לא נכון".

הקלפיות מוכנות לקראת הפריימריז בליכוד
הקלפיות מוכנות לקראת הפריימריז בליכוד

בינתיים במפלגה נמשכים הקרבות בין יתר המתמודדים. במטות, באולפנים וגם במפגשי הפעילים, מתמודדי הליכוד נאבקים על כל קול וכל דיל לפני הפריימריז. 140 אלף מתפקדי הליכוד יוכלו להצביע החל מהשעה 9:00 ב-110 קלפיות שנפרסו ברחבי הארץ, וההצבעה תינעל בשעה 21:00. מכיוון שההצבעה לא ממוחשבת - התוצאות צפויות להגיע רק ביום חמישי בבוקר.