המועמד שהורשע בפריצה יוכל להתמודד, נתניהו ביקש לפסול אותו

לאחר שוועדת הבחירות של המפלגה פסלה את מועמדותו של דודו לניאדו בפריימריז, בית המשפט המחוזי החזיר את ההכרעה למפלגה - ובית הדין של המפלגה קבע כי הוא יכול להתמודד. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הורה ליועמ"ש של המפלגה להגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי. נתניהו אישר לעתור למחוזי בת"א כדי לפסול את מועמדותו של לניאדו

זמן צפייה: 01:06

לאחר שוועדת הבחירות של הליכוד פסלה את מועמדותו של דודו לניאדו בפריימריז, בעקבות חשיפת חדשות 13 על כך שהוא הורשע בעבר בפריצה לבתים, בית המשפט המחוזי החזיר היום (שני) את ההכרעה למפלגה - והערב קבע בית הדין של הליכוד כי הוא יכול להתמודד.

בהחלטת בית הדין נכתב כי לניאדו הצהיר שאם ישתכנע שמועמדותו פוגעת בליכוד הוא "יעשה מיוזמתו את הדבר הנכון". יו"ר המפלגה בנימין נתניהו הנחה את היועץ המשפטי של הליכוד להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, נגד אישור מועמדותו של לניאדו.

הבוקר, בהנחיית יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הגיש היועץ המשפטי של הליכוד, אבי הלוי, עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את מועמדותו של דוד לניאדו כמועמד בפריימריז של הליכוד. בין היתר, העתירה מסתמכת על החלטת השופט העומד בראש ועדת הבחירות של הליכוד שקבע שלניאדו אינו יכול להתמודד בליכוד. נתניהו: "אני מסכים עם השופט שיש לפסול את לניאדו וקורא למתפקדי הליכוד להצביע למועמדים אחרים שהם ראויים, ובחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר".

דודו לניאדו
דודו לניאדו | צילום: מתוך טוויטר

כזכור, יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, אשר פסל את מועמדותו של לניאדו, אמר: "כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה".

לניאדו, לשעבר יועץ של שר הבריאות לשעבר דני נווה, הורשע בסדרה של התפרצויות לבתים, והוא מועמד במחוז תל וגם נתמך על ידי ח"כ דוד ביטן. לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי מועמד נוסף בפריימריז של הליכוד, עו"ד יוני גו'רנו, המתמודד על המקום ה-29 ברשימה במסגרת המשבצת של מחוז מישור החוף, הורשע בעבר חטיפתה של אישה וריצה עבודות שירות.