רשמית: כ"ץ שר האוצר; אמסלם יהיה השר המקשר בין הממשלה לכנסת

נתניהו הודיע כי שר התחבורה יעבור למשרד האוצר וכי תחת אחריות אמסלם יהיו, בין היתר, רשות התקשוב, מערך הסייבר ונציבות שירות המדינה. אופיר אקוניס ימונה לשר לשיתוף פעולה אזורי

זמן צפייה: 13:29

ממשלת נתניהו-גנץ: ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (שישי) רשמית כי ימנה את ישראל כ"ץ לשר האוצר בממשלה החדשה. "עומדים לפנינו אתגרים רבים בעקבות משבר הקורונה ואני סמוך ובטוח כי כ״ץ הוא המתאים לתפקיד זה", אמר נתניהו.

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה כי החליט למנות את ח"כ דוד אמסלם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת. תחת אחריות אמסלם יופקדו רשות התקשוב, רשות החברות, נציבות שירות המדינה ומטה מיזם ישראל דיגיטלית. נוסף על כך, מערך הסייבר יעבור לתחום אחריותו.

"אני שמח לחזור ולשבת כבעבר בוועדת השרים לחקיקה, לפעול למען הצלחת המיזם החשוב של ישראל דיגיטלית, תחום הסייבר, ולקחת חסות כמיטב יכולתי על רשות החברות ונציבות שירות המדינה", אמר אמסלם. "אני נכנס לתפקידי החדש בחרדת קודש, ומבטיח למלא אותו בנאמנות ובחדוה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עד 720 מיליון שקלים ב-4 שנים: כך תיראה הממשלה היקרה אי פעם

נתניהו וגנץ ברוטציה, יותר מ-30 שרים: כך תיראה הממשלה ה-35

שר התקשורת דוד אמסלם
שר התקשורת דוד אמסלם | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה נתניהו בירך את אמסלם ואמר כי "הוא יסייע לי בשמירה על יציבות עבודת הממשלה אל מול עבודת הכנסת בתקופה מאתגרת וחשובה זו כפי שהוכיח עושה זאת בעבר בתפקידו כיושב ראש הקואליציה".

בתוך כך, נתניהו הודיע רשמית כי אופיר אקוניס יכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי. "למדינת ישראל אתגרים רבים", כתב נתניהו, "יחד עם השר אקוניס אשר פעל בשנים האחרונות ללא לאות למען המדינה, אני סמוך ובטוח שנמשיך לפעול לחיזוק מעמדה של ישראל בארץ ובעולם. בהצלחה אופיר".

אופיר אקוניס
אופיר אקוניס | צילום: חיים צח , לע"מ

הלילה, כזכור, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ חתם על הסכם קואליציוני עם נתניהו. פרץ יהיה יהיה השר לענייני ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים וכן יכהן כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני וחבר בוועדת השרים לחקיקה.

"הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה", אמר פרץ לאחר החתימה. "נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית".

שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ | צילום: חדשות 13

כזכור, טקס ההשבעה החגיגי של הממשלה ה-35 היה אמור להתקיים אמש, אבל האירוע כולו הפך לפארסה ונדחה לשבוע הבא. זאת, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח לסיים את חלוקת התיקים, ושורה של בכירים ממורמרים שלא קיבלו תפקיד שהשביע את רצונם - נטשו את הכנסת.

לכשתושבע, הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה, שתמנה יותר מ-30 שרים, תיראה כך: ראש הממשלה לשנה וחצי הקרובות יהיה בנימין נתניהו. ב-14 בנובמבר 2021, לפי ההסכם עליו חתמו נתניהו וגנץ, אמור נתניהו לפנות את כסאו לבני גנץ - שיהיה ראש הממשלה ה-13. עד אז ישמש גנץ לראשונה בתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון.