מאבדים גובה: גוש הימין לא משיג 61 | סקר חדשות 13

לעומת הסקר הקודם, הליכוד מאבד מנדט וגם את הרוב. שקד עולה במעט, אך נותרת מתחת לאחוז החסימה. הציבור חלוק בדעותיו לגבי תפקודם של לפיד וגנץ סביב המתיחות בשטחים. התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:43

חודש לבחירות – והתיקו האינסופי בגושים נמשך: סקר חדשות 13 של הפרופ' קמיל פוקס עבור המהדורה המרכזית המתפרסם הערב (ראשון) מעניק לגוש הימין 60 מנדטים, מנדט אחד פחות לעומת הסקר הקודם שפורסם בחדשות 13.

הליכוד יורד במנדט לעומת הסקר הקודם ומקבל 31 מנדטים. מי שמקבל את אותו מנדט הוא המחנה הממלכתי שעולה ל-12, אבל רחוק מאוד מהמספרים שאליו שואף שר הביטחון בני גנץ. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, שנותרת על 25 מנדטים. הציונות הדתית ממשיכה לשמור על גובה וזוכה שוב ב-14 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה נותרות ללא שינוי עם 8 ו-7 מנדטים כל אחת בהתאמה כמו גם העבודה ומרצ שמקבלות 5 מנדטים כל אחת כמו גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. חד"ש-תע"ל ורע"מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה ממשיכה להיות הבית היהודי של איילת שקד, שאמנם עלתה בעשירית האחוז לעומת הסקר הקודם, אך מקבלת 2 אחוזים בלבד. גם בל"ד מתחת לאחוז החסימה עם 2 אחוזים. מפלגות נוספות שרחוקות מחוף מבטחים הן צעירים בוערים של הדר מוכתר (1.1%), חופש כלכלי של אביר קארה (1%), הכלכלית של ירון זליכה (0.9%), 30/40 של סטלה ויינשטיין (0.4%) וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.1 אחוז בלבד.

שרת הפנים איילת שקד
לא מצליחה לעלות. שרת הפנים איילת שקד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ממשיך להוביל בפער על יאיר לפיד – 45 אחוזים מול 33 אחוזים. הפער גדול יותר בין נתניהו לגנץ – 45 אחוזים מול 30.

שאלנו בסקר גם האם פסילתה של מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת. רוב הנשאלים מסכימים עם הפסילה ו-54 אחוזים השיבו כי היא מוצדקת לעומת 20 אחוזים שחושבים שהיא אינה מוצדקת.

יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה
יו''ר מפלגת בל''ד, ח''כ סאמי אבו שחאדה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו גם את הנשאלים האם לדעתם לפיד מנהל את המדיניות הישראלית בכל הנוגע למשבר בין רוסיה לאוקראינה בצורה טובה. כאן הציבור חלוק – 35 אחוזים חושבים שהוא מנהל את המשבר בצורה טובה מול 35 אחוזים שחושבים שהוא מנהל בצורה לא טובה.

תמונה דומה עולה גם בשאלה של ניהול המתיחות בשטחים מצד לפיד וגנץ. 40 אחוזים חושבים שראש הממשלה ושר הביטחון מנהלים את ההתמודדות של ישראל מול המצב בשטחים בצורה טובה מול 40 אחוזים שחושבים שזה מנוהל בצורה לא טובה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון והתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.