אוחנה לאחר האסון: "אני אחראי - אך אחריות אין פירושה אשמה"

השר לביטחון הפנים לקח אחריות על האירוע שבו נהרגו 45 בני אדם, והוסיף כי "כשנסיים לטמון את מתינו אתייצב מול המצלמות". המפכ"ל התייחס לראשונה לאירוע: ״לא אשקוט עד שיתבררו הנסיבות"

זמן צפייה: 03:23

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לקח הערב (שבת) אחריות על האסון בהר מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם, אך לא הודיע על התפטרותו. לדבריו, "אני אחראי - אך אחריות אין פירושה אשמה. כשנסיים לטמון את מתינו אתייצב מול המצלמות, ואקח אחריות. אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי".

עוד כתב אוחנה בפוסט בפייסבוק: "ביקרתי את הפצועים, שוחחתי איתם. כולם מספרים בגרסאות שונות את אותו הסיפור – הגיעו להדלקה של תולדות אהרון, היה שם צפוף אז החליטו ללכת לכיוון תולדות אברהם – נכנסו למסדרון ויחד איתם מאות אנשים".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2105012049 ' autoplay='0' credit='' desc='גורמים המעורים בחקירה: עולה תמונה מדאיגה של העלמת עין' poster='' kid='1_pyowugyc' duration='172']

"הם נסחפו כמו שנסחפים בשיטפון. והמסדרון בשיפוע יורד, ללא מדרגות בתחילה. הרצפה הייתה רטובה. מישהו שפך מים. הראשונים החליקו, מעדו ונפלו – וכך גם אלה שמאחוריהם ואת הסחף לא ניתן היה לעצור. בתוך זמן קצר נערמו אלה על אלה, נמחצים ונחנקים".

בתוך כך, המפכ"ל קובי שבתאי התייחס הערב לראשונה לאסון, ובהודעה מטעמו נמסר כי "ברצוני להביע צער עמוק באבלן הכבד והנורא של משפחות ההרוגים ולאחל רפואה שלמה לפצועים. לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות אשר הובילו לאסון זה. משטרת ישראל תחת פיקודי תשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם בדיקה שיקבע, בשקיפות מלאה".

לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות.
אתייצב ואקח אחריות.
כן, אני אחראי לכל דבר הקשור...

Posted by ‎Amir Ohana - אמיר אוחנה‎ on Saturday, May 1, 2021

מעבר לכך, גורמים שמעורים בחקירת האסון מפנים אצבע מאשימה לדרג הפוליטי וטוענים כי הייתה לו "מעורבות גדולה מאוד" בתכנון האירוע, בכמות המשתתפים ולחץ שהפעילו המשטרה. עוד מסרו הגורמים לחדשות 13 כי "עולה תמונה מדאיגה של העלמת עין לנוכח הסיכונים שהוצגו בפני הדרג המדיני".