הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

השרים קבעו כי הוועדה תיבחן את השתלשלות האירוע שבו נהרגו 45 בני אדם. לצורך הבדיקה יוקצו לבית המשפט שישה מיליון שקלים. "על כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא"

זמן צפייה: 02:21

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הקמתה של ועדת חקירת ממלכתית לאסון בהר מירון, שהתרחש בהילולת ל"ג בעומר ובו נהרגו 45 בני אדם. לצורך כך, להנהלת בתי המשפט יוקצו שישה מיליון שקלים באופן חד-פעמי, וחמישה תקנים של כח אדם שיוציאו אל הפועל את הוועדה.

בנוסח ההחלטה שאושרה הבוקר, נכתב: "הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע, ותתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים, ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "הבחירה בנשיא איראן החדש – איתות אזהרה למעצמות"

בעקבות חולה קורונה בבית שאן – מחוסנים ומחלימים נדרשו לבידוד

הלינץ' בלוד: 6 תושבי העיר ו-2 פלסטינים נעצרו בחשד לרצח

האסון במירון, אריה דרעי
האסון במירון, אריה דרעי

מוקדם יותר, בפתח הישיבה, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא, ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

במקביל, בפורום משפחות הרוגי מירון, בירכו על החלטת הממשלה ואמרו: "החלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם". עוד הוסיפו לומר בפורום: "ההחלטה לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון - עצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו".