נתניהו שוחח עם דרעי ונתן לו אישור לקדם יוזמת הבחירה הישירה

הפלונטר הפוליטי: רה"מ נתן לשר הפנים אור ירוק לבדוק היתכנות של העברת היוזמה בכנסת; בכחול לבן מתנגדים • נתניהו יפעל למניעת פריימריז לרשימת הליכוד במידה שיהיו בחירות שלישיות

זמן צפייה: 01:59

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם שר הפנים אריה דרעי ונתן לו אור ירוק להמשיך לקדם בכנסת את יוזמת הבחירה הישירה, שתאפשר לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, ולבדוק את ההיתכנות שלה. בכחול לבן מתנגדים, אך במידה שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יתמוך - עשוי להימצא לזה רוב.

בתוך כך, נתניהו צפוי לפעול למנוע פריימריז לרשימת הליכוד אם וכאשר יתקיימו בחירות שלישיות.

ראש הממשלה נתניהו ויו''ר ש''ס דרעי
ראש הממשלה נתניהו ויו''ר ש''ס דרעי | צילום: ערוץ הכנסת, צילום מסך

מוקדם יותר השבוע, יו"ר הימין החדש, איילת שקד, התייחסה ליוזמה ואמרה כי מפלגתה תתמוך בהצעת החוק. את הדברים אמרה בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה. יש לציין כי אם יעלה להצבעה, חוק זה זקוק לרוב בכנסת, מה שאומר שמפלגה שאינה חלק מבלוק הימין תצטרך לתמוך בו כדי שתעבור. בד בבד, הליכוד הודיע כי נתניהו אינו מקדם את החוק.

"יש עוד זמן, יש את תקופת המנדט של גנץ ואז עוד 21 יום, אבל אני חושבת שזה הפתרון", אמרה שקד. "היוזמה של דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי היא נכונה, אני תומכת בה. אפשר לעשות הליך בזק של בחירות ישירות תוך חודש, באמצעות תיקון חקיקה רלוונטי". יו"ר הימין החדש הבהירה כי מדובר בעמדת מפלגתה, אך טענה כי "גם כמה אנשים מהליכוד אמרו לי שזה רעיון לא רע".

לאחר דבריה, נמסר מטעם הליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה, אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה - הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת".