דרעי נגד גפני: "הוא בלחץ מזליגת קולות לסמוטריץ'"

יו"ר ש"ס טען בריאיון לגל"צ שיו"ר יהדות התורה מנסה לקחת קולות ממפלגתו, בשל חשש מאיבוד בוחרים למפלגת הציונות הדתית. עוד אמר: "בנט יצטרף לנתניהו בוודאות - הוא ושקד רוצים לחזור לליכוד"

משה גפני ואריה דרעי
משה גפני ואריה דרעי | צילום: רויטרס

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף הבוקר (חמישי) בריאיון לגל"צ את יו"ר יהדות התורה משה גפני וטען כי הוא מנסה לקחת קולות ממפלגתו, בשל חשש מזליגת קולות בוחריו למפלגת הציונות הדתית. עוד אמר דרעי כי יו"ר ימינה נפתלי בנט "יצטרף בוודאות לנתניהו". לדבריו, "הוא ואיילת שקד רוצים לחזור לליכוד".

כמו כן, יו"ר ש"ס טען כי ראש הממשלה לא דן איתו בעניין החוק הצרפתי. מעבר לכך, דרעי תקף גם את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער והתקשורת, ואמר כי "סער תוקף אותי רק בגלל שהוא יורד בסקרים, בעוד שהתקשורת תוקפת את הציבור החרדי רק בגלל שאנחנו תומכים בנתניהו, אם הייתי תומך בסער או בנט - זה היה משתנה".

שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, על פי נתוני סקר חדשות 13 האחרון, שנערך שלשום, אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם 29 מנדטים. מדובר במגמת עלייה לליכוד, שכן רק בשבוע שעבר עמדה המפלגה על 27 מנדטים בסקרים.

מי שעוד מוסיפה לעלות היא מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שעומדת כיום על 20 - מנדט אחד יותר מאשר בשבוע שעבר. מנגד, תקווה חדשה של גדעון סער צוללת עם שיא שלישי חדש - תשעה מנדטים בלבד, שזה שני מנדטים פחות מהסקר הקודם שנערך, כאמור, רק בשבוע שעבר.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

נפתלי בנט, שמכוון לראשות הממשלה, ממשיך לשמור על יציבות עם 11 מנדטים לימינה - בדיוק כמו בשבועות הקודמים. כמוהו, גם איימן עודה והרשימה המשותפת, שנותרים יציבים עם שמונה מנדטים, וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ויהדות התורה של משה גפני עם שבעה מנדטים, כל אחת.

ובעוד שגם העבודה של מרב מיכאלי נשארת עם שישה מנדטים, כמו גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם חמישה - ש"ס של אריה דרעי מאבדת מנדט, ויורדת משבעה שנספרו בשבוע שעבר לשישה בלבד.

וכמו בסקר הקודם, גם הפעם מרצ של ניצן הורוביץ, כחול לבן של בני גנץ ורע"מ של מנסור עבאס מתנדנדות ומקבלות ארבעה מנדטים, כל אחת. המפלגה הכלכלית של ירון זליכה מתחת לאחוז החסימה, גם הערב.