1.2 מיליון - 0 ימי עבודה: חגיגת השכר של החשוד מפרשת הצוללות

דוד שרן, שנעצר בחשד לשוחד ב-2017, לא יכול מאז לשוב לעבודתו בקצא"א, אך ממשיך לקבל ממנה שכר מדי חודש. שרן, לשעבר ראש המטה של נתניהו, מתכוון לרוץ בפריימריז בליכוד וטוען שרה"מ יתמוך בו

זמן צפייה: 02:03

דוד שרן, שנעצר בספטמבר 2017 במסגרת פרשת הצוללות בחשד לקבלת שוחד, קיבל במשך שלוש השנים האחרונות יותר מ-1.2 מיליון שקלים מהחברה הממשלתית קצא"א - זאת מבלי שעבד בחברה אפילו יום אחד מאז שנעצר.

שרן היה ראש המטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שנעצר, הוא זומן לשימוע בחשד שקיבל כ-100 אלף שקלים מנציג המספנה הגרמנית מיקי גנור, כדי לסדר לו נגישות בלשכת נתניהו. שרן, שכאמור גם עבד בקצא"א כמזכיר, לא הוחזר לעבודתו בחברה משום שהפרקליטות אסרה זאת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: קבוצות סיכון וקשישים יתחילו להתחסן ביום שני

לקראת הגבלות נוספות? קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון

זינוק בתחלואה בחברה החרדית: אחד מכל 9 נבדקים – חיובי לקורונה

דוד שרן
דוד שרן | צילום: חדשות 13

אולם, חרף הוראת הפרקליטות שלא להחזירו לחברה - בקצא"א חשבו שלא ניתן לפטר את המזכיר, ובשל כך הוא ממשיך לקבל 80% משכרו בלי לעבוד. כך, במשך שלוש ורבע שנים מאז שנעצר, הוא מקבל בכל חודש כ-30 אלף שקלים - מבלי שהוא בכלל מגיע לעבודה.

לאחרונה, עדכן שרן את מקורביו בכך שאם יתקיימו בפריימריז בליכוד, בכוונתו לנסות להיבחר כחבר כנסת במחוז תל אביב. לטענתו, ראש הממשלה אפילו יתמוך בו. ואכן, בפעם הקודמת שבה התמודד הוא כמעט נבחר וקיבל את תמיכתו של נתניהו, למרות שלכאורה קיבל שוחד מאחורי גבו בפרשת הצוללות.

דוד שרן מנהל לשכת נתניהו לשעבר
דוד שרן מנהל לשכת נתניהו לשעבר | צילום: ללא קרדיט

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "נוכח החשדות כנגד מר דוד שרן במסגרת תיק 3000, בוצעה פניה ליו"ר חברת קצא"א - החברה קיבלה את ההמלצה כאמור והרחיקה את מר שרן מתפקידו, תוך שהחברה החליטה לשלם לו 80% משכרו המלא. במכתב שנשלח לחברה ביום 14.12.2020 נכתב כי לנוכח התמשכות תקופת ההשעיה, יש מקום לשוב לשקול את גובה השכר המשולם למר שרן בהמשך תקופה זו".

מדוד שרן נמסר בתגובה: "הפרסום לא נכון - אבל לא ממש מפתיע".