ביטן ויתר על מינויו לשר החקלאות: "חבל שנדחה עד שנעקר מתוכן"

כמה ימים לאחר שנתניהו הצהיר שימסור לידיו את התיק, חבר הכנסת מהליכוד הודיע כי לא יכהן בתפקיד, ומתח ביקורת מרומזת על רה"מ. לטענתו, ההחלטה התקבלה "בעקבות ההשהייה במינוי השרים"

זמן צפייה: 03:29

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע הבוקר (שישי) כי הוא מוותר על מינויו לשר החלקאות, תיק אותו קיבל לידיו רק ביום ראשון. בהודעה שפרסם הסביר מדוע קיבל את ההחלטה, ומתח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתאלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סבב מינויים בממשלה: ביטן שר החקלאות, חוטובלי – שרת התפוצות

כחול לבן החליטה לשבור ימינה: תשלול ממשלת מיעוט עם המשותפת

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

ח"כ דוד ביטן ביציאה מחקירתו השנייה
ח"כ דוד ביטן ביציאה מחקירתו השנייה | צילום: החדשות 13

כאמור, ביום ראשון הודיע ראש הממשלה נתניהו על סבב מינויים בממשלה. סגנית השר ציפי חוטובלי תמונה לשרת התפוצות, יפעת שאשא ביטון - לשרת הרווחה, סגן השר יצחק כהן ימונה לשר השיכון והבינוי, וח"כ ביטן, כאמור, מונה לשר החקלאות - חרף העובדה כי הוא חשוד בשוחד.

באותו היום, ביטן הודה לנתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "אני מודה לרה"מ על האמון שנתן בי, אפעל באחריות כשטובת הציבור לנגד עיני. שאיפתו של כל איש ציבור היא לשרת את ציבור בוחריו ואת אזרחי ישראל מהממשלה. אוכיח בעשייתי, כפי שעשיתי לאורך כל הדרך, לכל תפקיד אליו אני נכנס אני פועל להביא לתרומה משמעותית לחברה הישראלית".

מכחול לבן נמסר אז בתגובה למינוי ח"כ ביטן: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו".