ביטן על המועמדים בליכוד עם עבר פלילי: "כל אדם זכאי לדף חדש"

הח"כ מטעם הליכוד התייחס לדיווחים על תמיכתו בדודי לניאדו, שלו עבר פלילי: "אני לא רואה בעיה בתמיכה במועמד שהורשע בפריצה לבתים. אני מכיר את התיק והדברים הם לא כפי שהם נראים". הוא התייחס גם למאבק על מנדטים מול הציונות הדתית: "לא נלחמים בבן גביר והוא לא בנו"

זמן צפייה: 05:49

בימים האחרונים התפרסמו תמונות וקטעי וידאו בהם ניתן לראות את ח"כ דוד ביטן עם ארנון גלעדי - לשעבר בכיר בעיריית תל אביב-יפו - החשוד בעבירות מין בקטין, שמריץ בין השאר את דודי לניאדו שלו עבר פלילי ואף ישב בכלא, בשל התפרצויות לבתים שביצע.  לניאדו הוא מועמד מחוז תל אביב מטעם ביטן, שהוא עצמו חשוד בלקיחת שוחד.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, מוטרד מבחירתו של לניאדו, עם זאת, גם עם לניאדו יהיה המנצח מטעם המחוז שלו, הוא מנצח "נמוך", כלומר, כזה שמשוריין לו מקום נמוך ברשימת הליכוד. נתניהו אינו מעוניין שח"כ ביטן, לו יש אחיזה גדולה במרכז הליכוד, יכניס את לניאדו לרשימת הליכוד לכנסת, ובמקום זה מעוניים לקיים את הפריימריז הרחב, שם ללניאדו ודומיו, יש סיכויים נמוכים הרבה יותר להיבחר לרשימה. נתניהו אינו מעוניין שאנשים אחרים ישלטו בחברי הכנסת של הליכוד.

נתניהו בטקס קבלת הפנים לביידן בנתב''ג
יו''ר האופוזיציה, ח''כ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ח"כ ביטן התייחס במהדורה המרכזית בחדשות 13 לפרשייה וציין תחילה כי  גלעדי אינו מועמד, לגבי לניאדו אמר: "כל אדם זכאי לדף חדש, והוא יכול להיות מועמד. לניאדו הוא מועמד מטעם אזור תל אביב, גדל בכפר שלם ומכיר את תל אביב כמו שצריך, והוא יכול לייצג אותה. לגבי העבר שלו, כל אדם זכאי לדף חדש, והוא עדיין לא נבחר, הוא רק הגיש מועמדות".

ביטן הוסיף: "איני יודע מה נתניהו חושב בנושא. יש בחירות, אנחנו תנועה דמוקרטית, מי שייבחר - ייבחר". בנוגע למאבק בין דוד ביטן, חיים כץ, ישראל כץ מול נתניהו, אמר ביטן כי "זה לא נכון. אין מלחמת חורמה. יש מועמדים, אני לא מריץ אף מועמד, אבל כן אני יכול להגיד שאני תומך במועמד. אין עם זה שום בעיה, זה דבר מקובל, וגם נתניהו תומך בכל מיני מועמדים שרצים לרשימה. אני לא רואה בזה בעיה, אנחנו תנועה דמוקרטית. אין מלחמה ואין שום דבר".

מועמד מחוז תל אביב מטעם דוד ביטן, דודי לניאדו
מועמד מחוז תל אביב מטעם דוד ביטן, דודי לניאדו

ביטן התייחס גם לעברו של לניאדו ואמר: "אני לא רואה בעיה בתמיכה במועמד שהורשע בפריצה לבתים, מאחר ואני מכיר את התיק והדברים הם לא כפי שהם נראים. גם עבריין מורשע זכאי לדף חדש אחרי 13 שנים. הליכוד היא תנועה שמביאה מנדטים בגלל היכולות שלה ובגלל מה שהיא רוצה לייצר, ומה שהיא רוצה לעשות".

ביטן הוסיף: "לא באתי לסנגר על אף אחד ואני לא בחקירה נגדית. אני אומר חד וחלק, כל אדם זכאי לדף חדש, להתחיל חיים חדשים. עברו 13 שנים, ועדיין הוא לא נבחר לשום דבר. הציבור שבוחר בו יצטרך לשקול את רמת הייצוג שלו באזור שבו רוצה להיבחר".

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחסו לסקר שפורסם במהדורה המרכזית, אמר על התחזקותה בשני מנדטים של מפלגת "הציונות הדתית" על חשבון "הליכוד": "אנחנו נמצאים במערכת בחירות, אני לא יודע אם זה צריך להוביל לשינוי המדיניות שלנו. בן גביר משפיע על הצעירים שבחבורה, ואני מקווה שאנחנו נדע לעשות את ההסברה הנכונה על מנת שאנשים יחזרו הביתה, גם אם בן גביר יהיה בראשות מפלגת 'הציונות הדתית'".

לדבריו, "יש לנו הרבה מה להציע, ואנחנו הוכחנו את עצמנו גם כשהיינו בממשלה, וגם נוכיח את עצמנו בעתיד - הרבה יותר מאחרים. אין פה עניין שאנחנו נלחמים בבן גביר, או שהוא נלחם בנו. אני מאמין שהציבור יחזור אלינו עד נובמבר".