"דורש לדעת על שיחות מוזס-אולמרט"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן הצהיר כי ידרוש מידע על שיחות ראשי הממשלה הקודמים עם עורכי עיתון ונותן דעתו גם על הפוליגרף של שרה נתניהו

קו ההגנה החדש של משפחת נתניהו? יו"ר הקואליציה דוד ביטן התארח הערב (שבת) באולפן "פגוש את העיתונות" והצהיר כי ידרוש מלשכת ראש הממשלה נתונים על שיחות ראשי הממשלה הקודמים עם עורכי העיתונים המובילים - בעקבות חשיפת נתניהו על תדירות שיחותיו עם עורך "ישראל היום" עמוס רגב והבעלים שלדון אדלסון. "מחר אני אבקש לדעת כמה פעמים אולמרט דיבר עם עורך ידיעות אחרונות כשהיה רה"מ וכמה פעמים ברק דיבר עם עורכי עיתון", הצהיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"עושים עניין מכלום, הוא לא היחיד שמדבר עם עורכי עיתון", הוסיף ביטן בהגנה על נתניהו. ביטן הדגיש כי הצהרת נתניהו מ-2015 לפיה אין לו השפעה על עיתון "ישראל היום" אינה כוזבת: "לפי מבקר המדינה, אם יוכיחו שיש קשר כל הוצאה של ישראל היום יכולה להתקזז מתקציב הליכוד ואז לליכוד לא יהיה תקציב".

יו"ר הקואליציה טען: "זה לא דמוקרטי – השמאל רוצים להפיל את הליכוד גם מבחינת ממשלה וגם מבחינת תקציב – הכל בלופים, וחלק מהעיתונאים שותפים לזה". עוד הגיב ביטן לפרסום תוצאות הפוליגרף הפרטי שערכה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו: "היא אמרה שהיא לא ביקשה ולא הנחתה ויצאה דוברת אמת – צריך לבדוק את זה כראיות חדשות".

מרגלית לביטן: ''מתנהג כמו כלבלב'' (חדשות 2)
מרגלית לביטן: ''מתנהג כמו כלבלב'' (חדשות 2)

מנגד טען ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) כי על נתניהו לצאת לנבצרות: "צריך להפסיק את מסע ההסתה שלו, שיכריז נבצרות ויתפטר כי הוא יוצר קרע שייקח שנים לתקן. אני קורא להמשיך לצאת ולהפגין נגד מסע ההסתה ומופע האימים של נתניהו". מרגלית קרא לחקור את נתניהו בגין אותו תצהיר שהוגש למבקר המדינה: "הגילויים על 300 שיחות עם העורך של העיתון - זה מצריך לפתוח בחקירה חדשה. הוא נתן תצהיר כוזב שאין לו קשר לישראל היום - לזה קוראים הונאה".

במהלך הפאנל החליפו ביטן ומרגלית עקיצות ("אתה מתנהג כמו כלבלב שמירה", "אתה חתלתול שרוצה להיות שרלוק הולמס"). ביטן טען כי התקשורת אובססיבית כלפי נתניהו ולכן ראש הממשלה הגיב לדברים במהלך הרמת הכוסית של הליכוד: "הפעילים שהגיעו רצו לשמוע מה קורה, אז מה רוצים – שלא יגיב ולא יאמר? השמאל וחלק מהתקשורת מנסים לייצר עננה של שחיתות – עצם החקירה כבר יוצרת עננה של שחיתות בלי קשר לתוצאות וזה יכול להעביר מימין לשמאל קולות". עוד הסביר ביטן כי "עצם החקירה היא לא תנאי מספיק – צריך תוצאות לחקירה. על מה ההפגנות? מנסים ליצור אווירה וללחוץ".