בהתייעצויות לפני המצעד: גנץ התנגד למעבר בשער שכם

בדיונים שהתקיימו טרם מצעד הדגלים, לא כל הגורמים הסכימו עם המעבר בשער שכם. אחד המתנגדים היה שר הביטחון בני גנץ. גם שר החוץ יאיר לפיד התנגד תחילה למעבר בשער, אם כי לבסוף הביע את תמיכתו. לשכת גנץ: "עמדתו נמסרה טרם הישיבה ולפיה יש לבחון את שתי החלופות לקיום המצעד"

זמן צפייה: 01:23

בשיחת וועידה טלפונית בה התקבלה ההחלטה לפיה מצעד הדגלים יעבור בשער שכם, שני אנשים שהיו חלק מהוועידה אמרו כי שר הביטחון גנץ התנגד למעבר דרך שער שכם והעדיף את האופציה של מעבר דרך שער יפו, כך פורסם הערב גם שר החוץ יאיר לפיד הסתייג מההחלטה ואף התנגד למעבר דרך שער שכם, אם כי לבסוף השתכנע, לאור עמדת המשטרה ועמדת השר לביטחון פנים עמר בר לב.

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
שר הביטחון בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה נפתלי בנט העריך לפני המצעד כי הוא יעבור בשלום, מאחר והמדינה הודיעה מוקדם מספיק לכל הגורמים הרלוונטיים, כדי שהם ידעו למה לצפות ולא יהוו אתגר. גם היום, משרד החוץ רצה שיבטלו לפחות את חלק מהכניסה של יהודים להר הבית בשעות הצהריים - בקשה שלא נענתה בגלל שאף אחד מגורמי הממשלה לא רצה להצטייר כמי שנכנע לאיומים של הצד השני.

מלשכת שר הביטחון בני גנץ נמסר בתגובה כי השר לא השתתף בישיבה המדוברת משום שהיה בטיסה לארצות הברית. עמדתו נמסרה קודם לישיבה ולפיה, יש לבחון את שתי החלופות לקיום המצעד.