בקואליציה מנטרלים מוקשים, באופוזיציה לוחצים: לקראת שבוע מכריע

לאחר הפרישה הדרמטית מהקואליציה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, גורמים בכירים בקואליציה הביעו אופטימיות והעריכו כי המשבר לקראת סיום. לפיד ייפגש עם הח"כית ויגיד לה שתפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין שלה, אם היא מעוניינת בו. בינתיים, בליכוד מסמנים את ח"כ ניר אורבך מימינה וממקדים בו את הלחץ. במקביל, בהיעדר הסכמות – חוק השוויון לא יעלה לוועדת השרים לחקיקה

זמן צפייה: 01:41

לאחר הפרישה הדרמטית מהקואליציה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, גורמים בכירים בקואליציה הביעו הערב (שבת) אופטימיות והעריכו כי המשבר לקראת סיום. בינתיים, בליכוד מסמנים את ח"כ ניר אורבך מימינה וממקדים בו את הלחץ - ובקואליציה מנסים למנוע משברים נוספים. במקביל, בהיעדר הסכמות בקואליציה – חוק השוויון, שאמור היה להוות את התיקון לחוק הלאום, לא יעלה מחר לוועדת השרים לחקיקה.

גורמים ששוחחו עם ח"כ רינאוי-זועבי אמרו כי היא היא מבינה שהחברה הערבית ברובה לא מעוניינת בממשלה של נתניהו ובן גביר - ולכן היא לא צפויה לתמוך בפירוק הממשלה. מחר ייפגש איתה ראש הממשלה החליפי לפיד ויבהיר לה שתפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין שלה, אם היא מעוניינת בו. יצוין כי אתמול אמרה ח"כ רינאוי-זועבי ל"אלמוג בשישי" שהיא הסירה את המועמדות שלה לתפקיד הקונסולית בשל המראות בהר הבית וכי היא לא יכולה לייצג את ישראל בתפקיד דיפלומטי.

ניר אורבך
ניר אורבך

בינתיים, מחר בצהריים ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ייפגש איתה ויבהיר לה שתפקיד הקונסולית בשנגחאי עדיין על הפרק, אם היא מעוניינת בו. אתמול אמרה רינאוי זועבי ל"אלמוג בשישי" שהיא הסירה את המועמדות שלה לתפקיד הקונסולית בשל המראות בהר הבית וכי היא לא יכולה לייצג את ישראל בתפקיד דיפלומטי.

מוקדם יותר אמר השר לשיתוף פעולה איזורי עיסוואי פריג' באירוע שבתתרבות ברמת השרון שהוא מציע לח"כ רינאוי-זועבי להתפטר מן הכנסת: "יש אג'נדה של מרצ. את נבחרת תחת האג'נדה הזו. מצביעי מרצ בפער גדול על פי כל הסקרים וכל השיחות שלנו - רוצים בהמשך קיום הממשלה והשארת מרצ בממשלה. את מחויבת לפעול על פי האג'נדה של הבוחרים ששלחו אותך. ואם לא, ההגיון הפשוט - אני במקומה הייתי מתפטר, ככה הייתי נוהג".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2205212047' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ רינאוי-זועבי מחלקת ממתקים לתומכיה מחוץ לביתה' poster='' kid='1_ys35pzc2' duration='33']

במקביל, חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה, אמרה היום בראיון לרועי כ"ץ בשבת תרבות בבאר שבע: "לא דיברתי עדיין עם ח"כ רינאוי-זועבי, אני כל כך נפגעתי ממנה, אנחנו לא בלונה פארק אידיאולוגי, צריך לראות את גודל השעה, לא לבלבל את המוח".

מואטי יצאה להגנה על תפקודו של שותפה למפלגה, השר לביטחון פנים עמר בר לב, ואמרה: "אני אגלה סוד - עמר הוא לא כוכב, הוא לא מושחז, הוא לא סוחף - אבל הוא איש עבודה. הוא מונה בגלל שיש לו יכולות וניסיון לא בשביל לדבר ולבדר".

מנסור עבאס ביציאה מביתה של גידאא זועבי
מנסור עבאס ביציאה מביתה של רינאוי-זועבי

אמש נודע לחדשות 13 כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שנפגש עם ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי בביתה, הציע לה שיריון תמורת המשך תמיכה בקואליציה. רינאוי-זועבי לא השיבה להצעה וממשיכה לשדר מסרים סותרים. עם זאת, ביחס להצבעה על חוק פיזור הכנסת, ככל הנראה היא לא צפויה לתמוך וזאת על אף שרק אתמול לחדשות 13 כי היא שוקלת גם להצביע בעד.

לאחר שיצא מהפגישה, השיב עבאס לשאלת חדשות 13 האם הצליח לשכנע אותה להישאר בקואליציה ואמר: "אני לא צריך לשכנע. חברת הכנסת רינאוי-זועבי נבחרה כדי לייצג את החברה הערבית, והיא עשתה את זה ותעשה את זה, יש לה אחריות גדולה ואני סומך עליה".