הסגר נכנס לתוקף: אישור הגבלת ההפגנות לא עלה להצבעה בכנסת

דיון סוער בוועדת החוקה על הסגר. אבידר: "חולה נפש"; זוהר: "אתה אחד הדבילים שפגשתי". האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות, אם לא יאושרו תקנות חירום, המחאות לא יוגבלו לפחות עד שלישי

זמן צפייה: 03:14

ועדת החוקה בכנסת דנה היום (שישי) בתיקון בחוק הקורונה, שמאפשר את הגדרת "מצב החירום" המיוחד ובו הגבלת ההפגנות. אולם, בשל העובדה כי האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות, הוועדה לא הספיקה לדון בכולן, כך שאישור הגבלת ההפגנות כלל לא עלה להצבעה בכנסת. בשל כך, אם לא יאושרו תקנות חירום, ההפגנות בבלפור לא יוגבלו לפחות עד אחרי יום כיפור.

בדיון נרשם עימות בין יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שהתריע כי "אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתחלואה ובתמותה", לבין ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, שהשיב לו: "זה שקר. תביא נתונים". "אל תהיה טיפש", ענה לו זוהר. בהמשך, אמר אבידר לזוהר: "אתה חולה נפש, אתה תגיע לגיהינום". זוהר הגיב וענה: "עד עכשיו נמנעתי מלהגיד את זה - אבל אתה אחד הדבילים שפגשתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלוגריות האוכל שמנצלות את הסגר כדי לעשות כסף מהמתכונים שלהן

קורבנות הסגר: הישראלים המיואשים שלא רואים את הסוף

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

כזכור, התיקון לחוק הקורונה אושר אמש בכנסת, ומשם עבר לוועדת החוקה שדנה בו כל הלילה - וטרם סיימה. הוועדה בוחנת גם את תקנות מקומות העבודה - שרק הבוקר הגיעו לשולחנה בגלל המאמץ של משרד האוצר להחריג כמה שיותר ענפים - מאמץ שנמשך עד הרגע האחרון.

כעת, כל שנותר זה שוועדת החוקה תסיים את הדיונים, ומשם צפוי התיקון לחוק הקורונה לחזור למליאה לקריאה שנייה ושלישית. ייתכן כי הממשלה תנסה להעביר את הגבלת ההפגנות כתקנות לשעת חירום - אולם כלל לא בטוח שהעניין יעבור מבחינה משפטית.