גורמים בגוש השינוי: אם נתניהו ייכשל נבקש להעביר המנדט לבנט

על פי גורמים בגוש להחלפת רה"מ, בתום 18 הימים שנותרו להרכבת הממשלה הם יקראו לנשיא להעביר את המשימה למועמד מטעמם. אם ריבלין לא ייענה לבקשות, הסיכוי שתוכל לקום קואליציה הוא כמעט אפסי

זמן צפייה: 00:32

גורמים בגוש השינוי מסרו הערב (שישי) לחדשות 13 כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל במשימת הרכבת הממשלה, הם יקראו לנשיא ראובן ריבלין להעביר את המנדט ליו"ר ימינה נפתלי בנט, ושלא יחזירו לכנסת, כפי שאמר שייעשה. אם ריבלין יעביר לבסוף את המנדט לכנסת, הסיכוי להשיג 61 חתימות למועמד מטעם גוש השינוי יהיה כמעט אפסי, כי יידרש שיתוף פעולה אקטיבי מימינה ועד לפחות אחת מהסיעות הערביות.

בתוך כך, 18 ימים לפני שיפקע המנדט שניתן לו להקים ממשלה, נתניהו קרא מוקדם יותר היום ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לממשלה בראשותו, ובאירוע של סגן השר יואב קיש בפארק הלאומי ברמת גן, אמר: "אני קורא כאן לגדעון סער - הליכוד זה הבית שלך, הבית שבו גדלת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ קרא לסער לחזור לליכוד: "גדלת פה – תתקבל בזרועות פתוחות"

איראן הצהירה: העשרנו אורניום לרמה של 60%

לראשונה: אותרו שבעה מקרים של המוטציה ההודית בשבים מחו"ל

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

"אתה תתקבל כאן בזרועות פתוחות", הבהיר נתניהו. "זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל. בוא תצטרף אלינו ונקים יחד ממשלת ימין יציבה כדי להבטיח יחד את עתידנו בארצנו. כולנו מאמינים בזה ונעשה את זה יחד, ואת יום העצמאות הבא נחגוג בממשלת ימין יציבה".

בהמשך דבריו, הוסיף לקרוא גם לסמוטריץ' ובנט לחבור אליו, והסביר כי "מדינת ישראל זקוקה לממשלה לאומית חזקה, ממשלה ימנית יציבה שתחזיק מעמד לשנים. אפשר להקים את הממשלה הזאת לארבע שנים תוך זמן קצר מאוד. לכן אני קורא להם בואו נשים אל כל השיקולים בצד, בואו נקים את הממשלה הימנית והלאומית שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה".

מנגד, הבוקר הבהיר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא יסכים להקמת ממשלת ימין שתישען על רע"ם, ולכן גם אין טעם להפעיל עליו לחץ בנושא. "אם הליכוד ייכשל במלאכת הרכבת ממשלה לאומית זה יהיה בגלל שהוא מבזבז את הימים היקרים שהמנדט אצלו בכיוונים מסוכנים וחסרי סיכוי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם".