80 יום לבחירות: איזנקוט ימסור בתחילת השבוע את החלטתו

תוך 72 שעות צפוי הרמטכ"ל לשעבר למסור לגנץ ולפיד את החלטתו בנוגע לשאלה למי יצטרף בבחירות הקרובות - אך ייתכן שיפתיע ויחליט להישאר מחוץ למערכת הפוליטית גם הפעם. גם מתן כהנא, שככל הנראה ילך עם איזנקוט בכל דרך שבה יבחר האחרון, עדיין מתלבט

זמן צפייה: 02:35

בתחילת השבוע, לכל המאוחר עד 15 באוגוסט, צפוי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט למסור לגנץ ולפיד את החלטתו בנוגע לשאלה למי יצטרף בבחירות הקרובות, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת. ייתכן שאיזנקוט יפתיע ויחליט להישאר מחוץ למערכת הפוליטית גם הפעם - ואת זאת נדע תוך 72 שעות. מתלבט נוסף הוא מתן כהנא, שככל הנראה ילך עם איזנקוט לאן שיבחר האחרון. בשלב זה, יצוין, כהנא דוחה את ההחלטה לחבור לשקד והנדל.

חשיפת דבר התמודדותו בבחירות של איזנקוט פורסם לראשונה בחודש יוני במהדורה המרכזית של חדשות 13, אז אמרו מקורביו כי התגבשה אל איזנקוט ההחלטה כי הדרך להשפיע היא מתוך המערכת הפוליטית. איזנקוט אינו בעל זיהוי פוליטי מובהק, והעובדה כי הוא גדל בפריפריה ובן ליוצאי מרוקו יכולה להביא קהלים של ימין רך. מסיבה זו, הוא מאוד מחוזר במערכת הפוליטית, ויכול אולי גם להעביר מנדטים בין הגושים.

ח''כ מתן כהנא מתראיין
מתן כהנא

ראשי מפלגות רבים מחזרים אחר איזנקוט, וכרגע המגעים הרציניים יותר הם מול יאיר לפיד. מסתמן כי הרמטכ"ל לשעבר לא ידרוש לעמוד בראשות מפלגה, וגם אם הוא יקים מפלגה חדשה - הוא יעשה את זה כדי להיכנס עם כוח פוליטי נוסף, מכיוון שהוא רוצה לבוא עם עוד חברי כנסת לתוך הרשימה שאליה יצטרף, כדי שיוכל להשפיע ולהיות יותר מקול בודד של בכיר אחד במפלגה.

ניסיון העבר מלמד שבדרך כלל יאיר לפיד לא טולרנטי לדרישות כאלה, אך איזנקוט הוא ללא ספק נכס פוליטי יקר ערך, בוודאי בבחירות הקרובות. מטעמו של איזנקוט סירבו להתייחס לידיעה.

בתוך כך, סיימה היום מפלגת חד"ש את הפריימריז שלה - ובצמרת אין שינויים: איימן עודה במקום הראשון, עאידה תומא-סולימאן במקום השני ועופר כסיף במקום השלישי.