חיות העירה לאופוזיציה: הליכוד כסיעה מתנגדת לעתירה

בג"ץ דן בהרכב שלושה שופטים בעתירת חברי כנסת מהאופוזיציה על הרכב הוועדות שנקבע בכנסת בטענה כי הייתה אפליה. בין העותרים גם 4 ח"כים מהליכוד. ניתנו עוד שבועיים להגיע להסכמות בין הצדדים

בג"ץ דן בנושא ראש הממשלה החליפי
בג"ץ (ארכיון) | צילום: לע"מ

בג"ץ דן הבוקר (שני) בהרכב של שלושה שופטים בעתירה שהוגשה על ידי שישה חברי כנסת מהאופוזיציה נגד הקואליציה על התנהלותה בעניין הרכבי הוועדות שנקבעו בכנסת. השופטים החליטו לתת עוד שבועיים לקואליציה ולאופוזיציה להגיע להסכמות בטרם ידונו שוב בדברים. העותרים הם חברי הכנסת משה ארבל ומיכאל מלכיאלי מש"ס וארבעה ח"כים מהליכוד – דוד ביטן, מירי רגב, קטי שטרית ופטין מולא.

בפתח הדיון העירה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, כי סיעת הליכוד, הגדולה ביותר מבין סיעות האופוזיציה, אינה צד לעתירה ואף מתנגדת לה. השופט פוגלמן אמר בדיון: "אתם מציעים לעשות משוואה חדשה. לעשות דה-לגיטימציה להליכים פרלמנטריים ולבוא לבית המשפט ולדלג על הכנסת. זה סוג של פוטש".

נשיאה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בג''ץ
הנשיאה חיות בדיון | צילום: צילום: לע''מ

עו''ד אילן בומבך עתירה בג''ץ בית המשפט העליון כנסת הכנסת
עו''ד אילן בומבך המייצג את הח''כים העותרים | צילום: צילום: לע''מ

כאמור, ששת העותרים טוענים כי הייתה אפליה מצד הקואליציה בחלוקת הוועדות בכנסת כך שהחלוקה לא מייצגת את הרכבי הכוחות במשכן. עו"ד אילן בומבך, המייצג את הח"כים העותרים, אמר בדיון: "איך לליכוד, לרשימה המשותפת ולימינה יש את אותו ייצוג בוועדות - כשהליכוד קיבל פי כמה וכמה מנדטים?".

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן (ימינה), הגיעה גם היא לדיון ואמרה: "אני עדיין מזמינה את חברי האופוזיציה לשתף פעולה ולקחת חלק בעבודת הכנסת והוועדות, שמטרתן לפעול למען אזרחי ישראל".

עוד אמרה ח"כ סילמן: "הניסיון של חברי הכנסת מהאופוזיציה למנוע מאיתנו לעבוד ולתפקד, אחרי שנתיים של מערכות בחירות ושלוש שנים ללא תקציב מדינה, עם משרדי ממשלה משותקים - הוא מביך. רצוי שהאופוזיציה תישאר עניינית כאופוזיציה לקואליציה ולא כאופוזיציה לאזרחי מדינת ישראל. העובדה כי העתירה מוגשת על ידי חברי כנסת פרטיים ולא על ידי הסיעות עימם אנו באים במשא ומתן, רק מוכיחה את צדקת דרכנו".