סקר חדשות 13: 76% לא מרוצים מהממשלה במשבר, 60 לגוש הימין

מתוצאות הסקר עולה כי הליכוד ממשיכה להיחלש עם 31 מנדטים, גנץ מתחזק מעט עם 11, וימינה עולה ל-16. 60% אינם מרוצים מניהול המשבר ע"י רה"מ. 53% חושבים שאם נלך שוב לבחירות - נתניהו אחראי

זמן צפייה: 08:59

מתוצאות סקר חדשות 13 עולה היום (חמישי) כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 31 מנדטים, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן התחזקה במעט לאחר ההתרסקות בסקרים הקודמים, אז קיבלה תשעה מושבים. כעת יש לה 11 מנדטים בלבד, לעומת 33 שקיבלה בבחירות הקודמות. לעומת זאת, יש עתיד נשארת חזקה עם 19 מנדטים.

המפלגה הגדולה הבאה היא ימינה בראשות נפתלי בנט עם שממשיכה להתחזק מסקר לסקר, ועומדת על 16מנדטים - כמות הגדולה בעשרה מנדטים ממערכת הבחירות במארס. הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15 נשארת יציבה.

סקר מנדטים: הליכוד, כחול לבן ויש עתיד | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו עונה למנדלבליט: אין מניעה שאעסוק במינוי מפכ"ל ויועמ"ש

ועדת הקורונה אישרה: חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון

ח"כ זוהר: החיבור עם כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי

על פי הסקר, ישראל ביתנו יחסית יציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה. יהדות התורה גם עם שמונה מנדטים - מנדט אחד יותר משקיבלה בבחירות, ומרצ עם ניצן הורובית בראש קיבלה שבעה מנדטים. לפי נתוני הסקר, גוש המרכז שמאל עומד על 52 מנדטים ללא ליברמן, בעוד גוש הימין חרדים על 60.

סקר מנדטים: ימינה, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו | צילום: חדשות 13

מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ שנמחקת לגמרי, גשר של אורלי לוי אבוקסיס וגם דרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר - לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר שביעות רצון מניהול המשבר: 60% לא מסופקים מפעולותיו של נתניהו

העונים נשאלו גם על תפקוד הממשלה והעומדים בראשה במשבר הקורונה. רוב מוחלט מהישראלים, 76% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 60% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 21% אחוזים די מרוצים ו-16% בלבד – מרוצים. לגבי שר הביטחון בני גנץ 66% אחוזים לא מרוצים, 16% די מרוצים ורק שבעה אחוזים מרוצים.

סקר מנדטים: מרצ, יהדות התורה וש''ס | צילום: חדשות 13

ועדיין למרות התשובות הללו, ואי שביעות הרצון מהתפקוד בקורונה, והירידה במנדטים כאשר עולה שאלתה ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה 44% חושבים שנתניהו מתאים יותר. הרחק ממנו, נמצא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתאים עם 16%, בעוד רק 11% מוצאים את גנץ כמתאים להיכנס לבלפור. 30% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

נוסף על כך, העונים על הסקר נשאלו מה הם חושבים על נחיצותה של מערכת בחירות נוספת בשנת 2020. 57% סבורים שבחירות בעת הזאת הן מזיקות. 26% חושבים שרק אם "אין ברירה", ורק 12% חושבים שבחירות נחוצות בעת הזאת. אם התרחיש אכן יתממש וייערכו בחירות נוספות, 53% גרסו כי נתניהו יהיה אחראי לכך, מנגד, רק 22% מיחסים אחריות לגנץ. 25% ענו כי אינם יודעים.

סקר מנדטים: מפת הגושים | צילום: חדשות 13

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.