שרים בממשלה: במצב הקיים – בלתי אפשרי לספח או ללכת לבחירות

שרים משתי המפלגות הגדולות אמרו כי עם החרפת המשבר, נתניהו ייאלץ לסגת מהצעדים שתכנן • שטייניץ המליץ בישיבת ממשלה על סגר מלא לשבועיים כבר עכשיו: "עדיף טיפול חד וקצר"

זמן צפייה: 02:42

שרים בממשלה אמרו היום (שלישי) לחדשות 13 כי במצב הנוכחי עם החרפת המשבר האפשרות של בחירות ירדה מהשולחן, ושני הצדדים יהיו חייבים להגיע להסכמה בנושא התקציב. שרים בכחול לבן אומרים כי גם האפשרות של סיפוח איננה על השולחן בשלב זה.

בתוך כך, שר האנרגיה יובל שטייניץ המליץ בישיבת ממשלה שהתקיימה היוםבנוגע להגבלות על המשק להטיל סגר מלא כבר עכשיו. הוא קרא לחבריו בממשלה להטיל סגר לשבועיים על מנת לשטח את העקומה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אדלשטיין: "אמנה מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה"

השרים אישרו: מועדונים, אולמות, ברים וחדרי כושר ייסגרו מיידית

בנימין נתניהו ויובל שטייניץ במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ויובל שטייניץ במליאת הכנסת | צילום: רויטרס

לטענתו, "עדיף טיפול חד וקצר מאשר הגבלות מתמשכות שגורמות לנו להיות מדינה אדומה, זה נזק גדול יותר בטווח הארוך יותר לכלכלה", הדברים שלו לא התקבלו והוחלט על הגבלות נוספות על המשק כדי להימנע ממצב של סגר.

נקודה נוספת שעלתה בדיון היא תהליך קבלת ההחלטות בממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הדיון בממשלה הוא ארוך ומסורבל וצריך לייעל אותו ולעבור לעבוד בפורום מצומצם יותר. היועמ"ש ענה לו שאפשר להשתמש בקבינט הקורונה, ואם צריך אפשר לעבור ולעשות משאל טלפוני.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום הממשלה אישרה הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.