ליברמן: "גנץ עשה טעות; לא רואה אפשרות שאכנס לממשלת נתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למגעים לאחדות בחדשות 13 ואמר כי "זו לא ממשלת אחדות - זו ממשלת נתניהו עם עוד סיעה" • בכיר בכחול לבן: דרישות נתניהו נועדו לוודא שלא יוחלף במועמד אחר מהליכוד

זמן צפייה: 10:03

אחדות בצל קורונה: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הערב (חמישי) למגעים לממשל אחדות בין כחול לבן לליכוד ואמר כי גנץ "כנראה באמת לא מנוסה בפוליטיקה, עשה טעות, מקווה שלא יעשה יותר טעויות. אנחנו לא רואים שום אפשרות שניכנס לממשלת נתניהו".

ליברמן המשיך ותקף את המהלך ואמר כי "אנחנו בעד ממשלת אחדות לאומית, זאת לא ממשלת אחדות. זו ממשלת נתניהו שיש שם עוד סיעה שנקראת כחול לבן. כל מה שנתניהו עוסק זה חוק עוכב בג"ץ, ועדה למינוי שופטים, מעון למ"מ רה"מ - אין דיון על הקורונה, על שיקום כלכלי, עם שום דבר. נתניהו בא עם בלוק של 59, וגנץ עם 19. גנץ מוותר על זה מראש, אין לו שום שליטה, שום מנוף, הדבר היחיד שנותר לו לשים על השולחן זה איום מוחשי ואמין".

ליברמן המשיך ותקף גם את התנהלות הממשלה בנושא הכלכלי: "מה שחייב להטריד אותנו זה הנושא הכלכלי. המשק קורס, לא מטפלים בזה, לא מטפלים נכון. הממשלה גרמה לאבסורד – שוללת מאנשים הכנסות אבל הוצאות הם ממשיכים לשלם. יש פה קריסה של מערכת בראיות. דיברנו על זה בחודש יולי, הצענו למנות שר מקצועי. זה שנתניהו תומך בליצמן ודורש שהוא ישאר שר הבריאות למרות כל הכשלונות - אומר שהשיקולים שלו הם באמת שיקולים פוליטיים".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

בכיר בכחול לבן: דרישות נתניהו נועדו לוודא שלא יוחלף במועמד אחר מהליכוד | רביב דרוקר, ספי עובדיה

המחלוקת העיקרית שמפרידה בין הצדדים ומונעת אחדות היא החסינות שמבקש נתניהו מגנץ למקרה שבג"ץ יפסול אותו מלכהן כמ"מ ראש הממשלה לאחר שיסיים את חלקו ברוטציה. נתניהו מבקש אפשרות לפסקת התגברות שתמנע אופציה כזו. בכיר בכחול לבן אמר לחדשות 13 כי "רוב דרישות נתניהו נועדו לוודא שלא יחליף אותו מועמד אחר מהליכוד".

במקביל, נתניהו מציע לגנץ שאם בג"ץ יפסול אותו מלכהן כממלא מקום, בליכוד לא יילכו לבחירות מיידית, אלא יאפשרו לגנץ לכהן כראש ממשלה תקופה משמעותית יותר של כשמונה או תשעה חודשים. מחלוקת נוספת שקיימת נוגעת למשרד החוץ. כחול לבן דורשת את תיק הבריאות אם החוץ יישאר בידי הליכוד, אך הדבר יוצר לנתניהו בעיה מול ליצמן.