לקראת הכרעה: נתניהו מעוניין בהארכת הסגר - גנץ מתנגד

חילוקי דעות בקואליציה לקראת ישיבת הממשלה שבסופה ייקבע אם הסגר ייגמר ביום שישי - או יימשך כמה ימים נוספים. רה"מ מעוניין לדחות את פתיחת המסחר, אולם שר הביטחון בעד פתיחת מכוני היופי

זמן צפייה: 02:51

לקראת ישיבת הממשלה שתתקיים מחר ותכריע באשר לשאלת היציאה מהסגר, נכון להערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ חלוקים בדעותיהם ולכל אחד מהם תוכנית אחרת ליום שאחרי.

המחלוקת הראשונה היא בשאלת מועד היציאה. נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מבקשים להאריך את ההגבלות עד לשבוע הבא - ואפילו לא מתחייבים להאריך אותן רק עד יום ראשון, אלא הסבירו כי קודם יבקשו לראות את נתוני התחלואה - ורק לאחר מכן יקבעו תאריך. מנגד, גנץ סבור שיש לצאת מהסגר כבר ביום שישי הקרוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד המשפטים מתנגד לשחרורה המוקדם של ציפי רפאלי

סקר חדשות 13: נתניהו נחלש, העבודה בראשות מיכאלי מזנקת

מילדות בכת לקצינה מצטיינת בצה"ל: סיפורה של חיה אמבש

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

הנקודה השנייה עליה הצדדים חלוקים היא באשר למסחר. נתניהו ואדלשטיין חוששים מהתפרצות מחודשת של הקורונה, ולכן לא מעוניינים בפתיחת החנויות בקרוב. לעומתם, גנץ בעד לפתוח לכל הפחות שירותים של אחד על אחד כמו מספרות ומכוני יופי, וכן רוצה להתיר איסוף מזון ממסעדות ופתיחת צימרים למשפחות.

גם בעניין נמל התעופה עדיין אין הסכמות. ראש הממשלה ושר הבריאות סבורים שיש להותיר את נתב"ג סגור במשך שבועיים נוספים לפחות, זאת בכדי לצמצם את החשש מהגעת המוטציות לישראל. בנושא זה, גנץ אומנם לא מתנגד לכך - אך ביקש לראות תוכנית יציאה מסודרת. הצדדים חלוקים גם בעניין החזרת הספורט המקצועני, פתיחת שמורות הטבע ועוד.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מי שעוד יקח חלק בדיונים מחר הוא שר האוצר ישראל כ"ץ. בכיר באוצר טען הערב כי נתוני התחלואה מוכיחים שהסגר השלישי לא צלח, ולכן לטענתם יש לפתוח את המסחר כבר ביום ראשון. אם כך, כאמור, מחר צפויה התגוששות בין הליכוד לכחול לבן בשאלת סיום הסגר והתוכניות ליום שאחריו.