הדיון בקבינט הקורונה מתעכב; גמזו: אם יידחה לחמישי הסגר יוארך

בשעה זו מקיים רה"מ התייעצות עם פרויקטור הקורונה באשר לזמן שבו יש לכנס את השרים • מתווה שר האוצר שיובא לאישור: כיתות א׳ ו-ב׳ יחזרו כבר ביום ראשון, ערים אדומות יישארו בסגר מלא

זמן צפייה: 03:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו (שלישי) התייעצות עם פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, באשר לזמן שבו יש לכנס את חברי הקבינט. "אם הישיבה תידחה - צריך להאריך את תקנות הסגר בכמה ימים", התריע גמזו.

כידוע, השרים היו אמורים להתכנס כבר בשעה 15:00, אולם מוקדם יותר היום בכירים במערכת הבריאות סברו שנתוני התחלואה אינם מובהקים עדיין - כך שאין סיבה לקיים את הישיבה היום אלא לדחות אותה ליום חמישי.

בהתייעצות המוקדמת הביע משרד הבריאות חשש שהיעד של 2,000 נדבקים יומיים כתנאי ליציאה מהסגר לא יושג עד יום ראשון, ולכן חלק מהבכירים שם המליצו שלא לאשר היום את ההקלות. במשרד הזהירו כי אם תאושר בקבינט תוכנית שלא תוכל לצאת אל הפועל - הציבור עלול להתבלבל ולהתאכזב.

עוד בחדשות 13: 

פתיחת בתי עסק וגנים: קבינט הקורונה ידון במתווה היציאה מהסגר

דוח הרמזור: 29 ערים מוגדרות אדומות – בני ברק בראש הטבלה

בג"ץ דן בהפגנות: נציג המדינה הודה שלא ידוע על הדבקות – וננזף

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ"ץ הציג את המתווה אותו יביא לאישור השרים, שבו ידרוש לפתוח באופן מיידי את המשק - או לכל הפחות, את מקומות העבודה שבהם לא מקבלים קהל ולהחזיר את משלוחי הטייק-אווי ממסעדות - ללא תלות במספר החולים.

כמו כן, השר ידרוש להחזיר את הלימודים בגיל הרך ובכיתות א'-וב' כבר בשבוע הבא, עם הבחנה בין ערים אדומות לשאר חלקי הארץ - זאת בניגוד לעמדת משרד הבריאות ולתוכנית השלבים שגיבש, שרואה בכל הארץ כאזור אחד.

סעיף נוסף אותו יציג כ"ץ שהוא מנוגד לעמדת משרד הבריאות הוא בעניין החנויות והקניונים. לפי המתווה, מקומות אלה יוכלו להיפתח כבר כשנרד ל-1,000 חולים ביום, זאת לעומת 500 נדבקים יומיים בתוכנית של משרד הבריאות.

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

"הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להניע את המשק", אמר כ"ץ. "האחריות הלאומית כרגע, לאור הירידה הדרמטית בתחלואה והעובדה כי כל הנתונים מצביעים על כך שאין כמעט הדבקה במקומות העבודה מחייבת אותנו לפתוח את אותם עסקים מיידית".

"מנתונים ברורים שיוצגו בפני הקבינט עולה כי שבועיים לאחר סגר ראש השנה, שאיפשר את פעילות מקומות העבודה, כבר רואים ירידה בתחלואה. הדבר מחזק את עמדתי כי מקומות העבודה אינם מסוכנים בריאותית וצריכים להפתח באופן מידי. פתיחתם אינה פוגעת בבריאות ומוסיפה רבות לכלכלה ולכן יש לפעול במיידית למהלך המשלים שיאפשר למשק לחזור לעבודה", סיכם.

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

כאמור, העיכוב בדיון מגיע ברקע דבריהם של בכירים במשרד הבריאות, לפיהם נתוני התחלואה אינם מובהקים עדיין, והיות שההחלטות על יציאה מסגר כפופות ליעדי תחלואה - יש היגיון בדחיית הדיון. לכן, הציעו להמתין ליום חמישי כדי לראות אם המספרים ממשיכים לרדת, ואז לקבל החלטות.

שר הביטחון בני גנץ, עם זאת, התנגד לדחיית הישיבה: "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס, חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות. הדיון באסטרטגיית היציאה לא סובל דחייה נוספת".