יועצת של טראמפ: "ימסור בקרוב הצהרה גדולה בנושא הסיפוח"

קליאן קונוויי אמרה בתדרוך לכתבים בבית הלבן כי נשיא ארה"ב לא מודאג מאפשרות של החרפת היחסים עם העולם הערבי, אם יחול החוק הישראלי בגדה המערבית: "הוא רוצה להיות סוכן של שלום"

זמן צפייה: 00:53

יועצת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קליאן קונוויי, אמרה הלילה (חמישי) בתדרוך לכתבים בבית הלבן כי הנשיא יעניק בקרוב הצהרה גדולה בנושא הסיפוח.

"מתנהלות שיחות, לנשיא תהיה הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואשאיר לו את זה למסור לכם הצהרה גדולה בנושא", אמרה.

תדרוך יועצת הנשיא לכתבים בבית הלבן

"אם מסתכלים על מה שמדווח לעומת המציאות בישראל, הישראלים מרגישים שהשיחות הללו (בנושא הסיפוח) לא יכלו אפילו להתנהל אלמלא שלוש השנים של טראמפ, כחבר הטוב ביותר של ישראל ונתניהו לעולם", אמרה קונוויי. "זה אומר לקיים את ההבטחה של שמונה נשיאים, כולל טראמפ, רפובליקנים ודמוקרטים, שהבטיחו להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בה כבירה. הוא גם הכיר ברמת הגולן, וניסה להביא שלום למזרח התיכון בדרכים רבות".

על ההשלכות האפשריות של החלת החוק הישראלי בשטחי הגדה המערבית, אמרה קונוויי: "הוא מודאג לגבי העובדה שיש שם אלפי שנים של סכסוך. הרבה אמרו שיהיו מהומות ורצח כשהוא העביר את השגרירות, זה לא קרה. תמיד יש טקטיקות הפחדה, ואז זה לא קורה תודה לאל. הנשיא רוצה להיות סוכן של שלום במזרח התיכון".

קלי-אן קונוויי, יועצת של טראמפ
קלי-אן קונוויי, יועצת של טראמפ

אתמול אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי הוא "קורא לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה". עוד קרא מזכ"ל האו"ם בישיבת מועצת הביטחון של הארגון לכינוס ועידה בין-לאומית לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ולמניעת הסיפוח.

גוטרש אמר כי ועידה כזו צריכה להתקיים תחת חסות ארה"ב, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי ובהשתתפות ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב. על היוזמה לכינוס ועידה כזו, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13. בהמשך, הליגה הערבית הוציאה יחד הם האו"ם הודעה משותפת נגד הסיפוח, והשר לענייני מזרח תיכון הבריטי הבהיר כי מדינתו נגד המהלך.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

בתוך כך, שגרירי מדינות אירופה שחברות במועצת הביטחון של האו"ם - צרפת, גרמניה, בריטניה, אסטוניה, בלגיה, אירלנד ונורבגיה, הוציאו הודעה משותפת לפיה סיפוח ישראלי בגדה המערבית – בהיקף גדול או בהיקף מצומצם, יהיה "הפרה של החוק הבין-לאומי ואנחנו לא נכיר בו. לסיפוח יהיו השלכות על יחסינו הקרובים עם ישראל".