למרות התנגדות ארה"ב: תקודם בנייה של אלפי יחידות דיור ביו"ש

לאחר כשנה שלא אושרה בנייה ביהודה ושומרון, ולאחר שמשרד האוצר חתם על הסכם חדש עם ועד העובדים - המנהל האזרחי אישור את ההתקדמות בשלבי הבנייה. השרה מיכאלי תקפה את גנץ: "רבין הוא לא"

זמן צפייה: 03:27

המנהל האזרחי אישר היום (רביעי) את ההתקדמות בבנייתן של מעל 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון - למרות התנגדותה של ארה"ב להרחבת הבנייה בשטחים. כזכור, מועצת התכנון העליונה לא קידמה בנייה בהתנחלויות כבר למעלה משנה, זאת על רקע סכסוך בין משרד האצור עם ועד העובדים שנגיע היום לכדי פיתרון.

בתגובה למהלך, השרה מרב מיכאלי ממפלגת העבודה תקפה את שר הביטחון בני גנץ: "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש, איך נאמר, רבין הוא לא". זמן קצר לארח מכן כחול לבן הגיבה למיכלאי: "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית".

בתוך כך ובתגובה לקידום הבנייה, ח"כ מוסי רז ממרצ תקף: "שר הביטחון גנץ ממשיך להשתולל בחוסר אחריות, רק במטרה לסמן לעצמו כמה סימוני 'וי' פוליטיים. אישורי הבנייה ליותר מ-3,000 דירות בהתנחלויות שבשטחים הכבושים שניתנו הערב הם 3,000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי. אני מקווה ששר הביטחון יגלה אחריות ויעצור את הבנייה ההרסנית הזו, ויעצור את רצף ההחלטות הפופוליסטיות שפוגעות בממשלה ופוגעות במדינת ישראל".

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב
נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב | צילום: רויטרס

כזכור, דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס הביע אמש דאגה מההחלטה הישראלית לבנות אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. בהודעה נכתב כי "ארצות הברית מתנגדת לתוכניות הבנייה בהתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון. הצעדים האלה אינם תמימים והם פוגעים בפיתרון שתי המדינות שוושינגטון מקדמת".

בהמשך לכך, ביישובים היהודיים יקודמו 1,344 יחידות דיור להפקדה - השלב לפני השלב הסופי, ביישובים רבבה, קדומים, אלון מורה, סן סנה, גבעת זאב, אלון שבות ועוד. לשלב הסופי, התוקף, יאושרו עוד 1,800 יחידות דיור ביישובים כפר עציון, הר ברכה, אלון שבות, פדואל, עלי ועוד.

ביישובים הפלסטיניים רוב יחידות הדיור יקודמו להפקדה - 1,133 יחידות ב-5 יישובים. בנוסף, יאושרו לתוקף 179 יחידות דיור בלבד ביישוב עבדאללה יונס.