בכירי ימינה בירכו את נתניהו: "מחויבים לבלוק הימין"

בנט: "גאה שהבאנו ניצחון לימין מבלי שירינו בתוך הנגמש". שקד: "נקווה שקולות החיילים יכריעו ויאפשרו להקים ממשלה לאומית". סמוטריץ': התוצאות מראות על אי-אמון במערכת המשפט"

זמן צפייה: 04:59

ישראל בוחרת: יו"ר הליכוד נתניהו התקשר לאחר פרסום תוצאות המדגמים הערב (שני) לשר הביטחון נפתלי בנט. השניים בירכו זה את זה על ניצחון המחנה הלאומי. בנט אישר כי מפלגתו, ימינה, תמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה, והוסיף כי הם "מחויבים לבלוק הימין בראשות נתניהו - היום קמה ממשלת ריבונות לישראל, אני גאה שהבאנו ניצחון לימין מבלי שירינו בתוך הנגמש".

"הימין ניצח, אנחנו נדאג שגם דרך הימין תנצח", אמר יו"ר ימינה. "כפי שהבטחנו לפני הבחירות, נמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצורך הקמת ממשלת ימין לאומית. סיעת ימינה תישאר מאוחדת, וכבר מחר נקיים ישיבת סיעה ראשונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגם חדשות 13: 37 מנדטים לליכוד, 32 לכחול לבן; 60 לגוש הימין

הליכוד: "נתניהו שוחח עם ראשי הימין וסיכם על ממשלה לאומית"

אחרי תוצאות המדגם: פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה במשפטו

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0203302244' autoplay='0' credit='' desc='בצלאל סמוטריץ′' kid='1_4tmkia7j' duration='119'']

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0203302250' autoplay='0' credit='' desc='איתמר בן גביר' kid='1_t5vospwf' duration='314'']

ח"כ איילת שקד צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי זהו "‏ניצחון אדיר לימין. נקווה שקולות החיילים יכריעו ויאפשרו להקים ממשלה לאומית. הציונות הדתית התגייסה למערכה ואלפי מתנדבים צעירים ומבוגרים עם דבקות במטרה ונחישות פעלו לאורך כל היום בערים השונות. הדמוקרטיה הישראלית חזקה ותוססת והעם הכריע - ממשלת ימין בראשות נתניהו". שר החינוך, רפי פרץ, צייץ בטוויטר: "אהבת ישראל ניצחה את שנאת החינם".

לאחר מכן, בריאיון לחדשות 13 אמרה שקד כי "הצלחנו לשמור על כוחנו ואני חושבת שזה הישג גדול. נחכה לתוצאות האמת מחר. פנינו לציבור רחב מאוד ואתם תראו שציבור חילוני רחב הצביעו לנו". לדבריה היא שמעה את נתניהו בקולו אומר כי אינו מתכוון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "יש יסוד סביר שיהיו גם 61 עם ספירת קולות האמת וקולות החיילים". לדבריו, "אי-אפשר שלא לראות בתוצאות הבחירות האלה אי-אמון במערכת המשפט, היא צריכה בדק בית ואנחנו צריכים בדק בית".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר לאחר פרסום תוצאות המדגמים: "בשבועות האחרונים נתקלנו בקמפיינים מופרכים נגדנו. במקום להשקיע אנרגיה בתושבי הדרום במקלטים, הם השקיעו אנרגיה בנו. ולמה הם עשו את זה? הם עשו את זה כי הם רוצים למחוק את הדרך של עוצמה יהודית".

"אנחנו כאן כדי להישאר. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ואנחנו נמשיך לייצג את אותם מצביעים אידאולוגיים, שבלעדינו אין להם בית אמיתי שמייצג את הדעות שהם מאמינים בהם", המשיך בן גביר. הליכוד וימינה יכולים להלין רק על עצמם, ואם המדגמים נכונים אז לצערי שוב בנט מנע ממשלת ימין".

רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר
רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר | צילום: אתר הכנסת, רויטרס, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ