התרגיל של נתניהו לכחול לבן: הצעת פשרה לדחיית אישור התקציב

ח"כ קרעי יגיש הצעת חוק, לפיה אישור התקציב יידחה מדצמבר למארס, כך שהבחירות יידחו למועד נוח יותר לנתניהו. במקביל - ניסנקורן הציע לכנס את ועדת השרים כדי לקדם חקיקה המוסכמת על הצדדים

זמן צפייה: 01:20

התרגיל של נתניהו לכחול לבן: חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) יגיש הצעת חוק, לפיה אישור תקציב המדינה יידחה לחודש מארס 2021 בטענה כי לא ניתן לעמוד בדרישת כחול לבן, שביקשה לאשר אותו עד חודש דצמבר. זאת למרות שעל פי ההסכם בין הצדדים שנקבע בחודש אוגוסט האחרון, העברת התקציב הייתה אמורה להיערך בדצמבר.

הצעתו של קרעי לא הייתה נולדת ללא גיבוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שככל הנראה מעוניין לדחות הבחירות לנקודת זמן נוחה יותר עבורו. לחילופין, סירוב של כחול לבן יצייר אותה כאחראית למערכת בחירות נוספת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה אישר: הגנים ייפתחו ביום א', מגבלת הק"מ תבוטל

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה בפרשת המניות

אוחנה בודק הקמת ועדת חקירה למשטרה בנושא "המימד החמישי"

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

במקביל, מכיוון כחול לבן הוצעה פשרה בכל הקשור לשיתוף הפעולה בכנסת. שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה לשר המקשר בין הממשלה לכנסת דוד אמסלם וביקש לכנס את ועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שלושה חודשים, כדי לאפשר קידום של חוקים - רבים מהם בנושאים חברתיים וכלכליים. ברשימה נמצאות הצעות רבות של הליכוד, לכן ניסנקורן הציע לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות ולדון רק בהצעות שמוסכמות על שני הצדדים.

מוקדם יותר השבוע התייחס בכיר הליכוד גדעון סער לסוגיית התקציב שנמצאת במוקד המחלוקת בקואליציה, והצהיר: "חשוב מאוד להעביר את תקציב המדינה - זו תוכנית העבודה של הממשלה. בלי תקציב מדינה זה הכול אוסף של אלתורים וקופסאות, וכותצאה מהיעדרו המדינה מאוד תיפגע. אין סיבה לא להעביר תקציב בקרוב".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד
חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד | צילום: חדשות 13

לפני כן התייחס לסוגיית התקציב גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, בפתיחת מושב החורף של הכנסת. "כבר שנתיים מתנהלת מדינת ישראל ללא תקציב, מערכת החינוך אינה מצליחה לגבש כיוון ברור להתמודדות עם אתגר הלמידה מרחוק, ותלמידים רבים נותרים מאחור, הפער הדיגיטלי מתרחב, ואנו עלולים לאבד את דור העתיד".

"אל תתנו למערכות הרווחה לקרוס, מול נוער בסיכון חסר מסגרת, מול האלימות הברוטלית נגד נשים, מול קשישים גלמודים, מול העוני הגדל. טפלו בהם כבר היום", קרא ריבלין, "דאגו להם עכשיו. עסקים קורסים, שיעור האבטלה גבוה, הגרעון גדל, והמערכת הרפואית - כורעת תחת נטל התחלואה. העבירו תקציב עכשיו, ואפשרו למשק הישראלי - את היציבות הבסיסית - לה הוא זקוק".