קואליציה במלחמת הישרדות: לשכת רה"מ התפרקה תוך עשרה ימים

המשותף לכל הזעזועים האחרונים בקואליציה הוא הלחץ הגדול בלשכת רה"מ מפני האפשרות שהממשלה הזאת מתקרבת אולי אל פי התהום ואל סוף דרכה. עזיבתו של ראש הסגל מצטרפת להתפטרותה של היועצת המדינית, והשאלה המתבקשת היא איזה מסר משדרת הנטישה לחברי ימינה המתנדנדים

זמן צפייה: 01:53

עשרה ימים אחרי עזיבתה של שמרית מאיר, היועצת המדינית של נפתלי בנט, את לשכת ראש הממשלה, גם ראש הסגל טל גן צבי, שהיה אחד האנשים הכי מקורבים לבנט בעשר השנים האחרונות, הודיע היום (שני) כי הוא עוזב את תפקידו. המשותף לכל הזעזועים האחרונים בקואליציה הוא הלחץ הגדול בלשכת ראש הממשלה מפני האפשרות שהממשלה הזאת מתקרבת אולי אל פי התהום ואל סוף דרכה.

גן צבי היה אמון בין היתר על תחזוק האגף הימני בממשלה, בייחוד על חברי ימינה ובייחוד על ח"כ אורבך המתנדנד. השאלה המתבקשת עכשיו, היא מה יהיה איתם, ואיזה מסר משדרת להם הנטישה של מי שתחזק אותם.

לצד שלום שלמה, שנשאר בלשכה לפי שעה, מאיר וגן צבי היו האנשים הכי קרובים לבנט כמעט בכל מובן. אחת הסיבות לעליית מפלס העוינות בלשכה הייתה חילופי האשמות בין המחנות בלשכה על השאלה מי אחראי לכך שעידית סילמן עזבה את הקואליציה.

קואליציה בקרב הישרדות
קואליציה בקרב הישרדות

רק כמה שעות אחרי שמאיר הודיעה על עזיבתה, מתן כהנא התפטר מהממשלה כדי לחזור לכנסת במקומו של יום טוב כלפון, מתוך חשש, אפילו לא מוצדק במיוחד, שכלפון יישבר תחת הלחץ של האופוזיציה. כמה ימים עוברים וחברת הכנסת רינואוי-זועבי מודיעה על פרישה מהקואליציה, ואתמול היא כבר חוזרת בה.

בשורה התחתונה, הקואליציה דוהרת ברכבת הרים מטורפת בעשרת הימים האחרונים. בעשרה ימים בלבד, ראש הממשלה נשאר בלי שניים מהקרובים אליו בלשכה, וללא הנאמן אליו ביותר בממשלה ובקבינט, שנשלח להשגיח על הנעשה בכנסת. כך נראים חייה של לשכה בקרב, כך נראים חייה של קואליציה במלחמת הישרדות.