ליברמן התקפל לדרישת אורבך: ביטול מתווה המעונות יידחה בשנה

יו"ר סיעת ימינה פרסם מוקדם יותר שלושה תנאים לראש הממשלה בנט, שבלעדיהם יילך בעקבותיה של עידית סילמן ויפרוש מהקואליציה. בפגישה עם שר האוצר ליברמן הוחלט כי ביטול מתווה המעונות, שאורבך דרש למנוע, יידחה לשנת 2024

זמן צפייה: 03:51

נענים לדרישות כדי להרגיע את המצב הרעוע בקואליציה: שר האוצר, אביגדור ליברמן ויו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, נפגשו היום (חמישי) במשרד האוצר, ובמסגרת הפגישה הוחלט על ביטול המתווה למעונות לשנת 2023 ודחייתו בשנה נוספת.

מדובר באחד התנאים שהציב אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט כדי להישאר בקואליציה. שני התנאים הנוספים של אורבך היו כינוס מועצת התכנון העליונה כדי לאשר בנייה ביו"ש וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך אמר מוקדם יותר: "בלי התנאים האלה, לא אוכל להישאר בקואליציה".

ליברמן ואורבך סיכמו כי הפערים אינם גדולים וכי יש לפעול לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולשמור על ציבור לומדי התורה לצד זאת. השניים סיכמו גם כי ההידברות תימשך יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי.

Kloyhe
ניר אורבך

עוד קודם לכן התייחס סגן השר אביר קארה למשבר בשיחה לחדשות 13 ונמנע מלגבות את בנט ורמז כי לא בהכרח הוא ימשיך לתמוך בממשלה בראשותו. "האם זה חשוב מיהו ראש הממשלה ומה זהותו? אני חושב שלא" אמר קארה.

הוא הכחיש שהוא העריק הבא. "אני אהיה בכל מקום שאני יכול להשפיע בממשלה. אני לא אהיה העריק הבא", אמר קארה לפני המראתו למולדובה. "אני נמצא בכל מקום שאני יכול להשפיע ולהביא תוצאות. היציבות השלטונית היא דבר חשוב מאוד. ללכת לבחירות זה מיליארדים על חשבון הציבור וזה דבר שאי אפשר להשלים איתו".